selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 05:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 9 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 14:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
ulfbnilsson wrote:
New order skrev:

"Det är tråkigt om du tycker att det är på det viset.Jag har aldrig menat att verka överlägsen på något sätt,eller tvinga på andra mina åsikter.
Jag hoppades att jag kunde tillföra något genom att betrakta Linn från den andra sidan s.a.s."

Ville bara säga att jag tycker att dina kommentarer "utifrån" tillför forumet värdefull info. Om du "checkar ut" för att du blivit oförskämt bemött tycker jag att det är tråkigt för forumets skull iom att det kommer att bli mer "enfaldigt" (motsats till mångfald), och självklart för din skull iom att du inte längre tycker att det är kul.

Personligen har jag alltid haft Linnprylar men är nog i min attityd till Linn lite mer "utifrån". När jag ska göra nästa uppgradering kommer jag definitivt att även överväga och om det är möjligt att testa andra märken. Linn är trots tillverkare att hifiprylar, det är inte religion. Därför bör det ju vara möjligt och väldigt givande att diskutera sakfrågor utan att bli irriterad.

bra sagt


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 14:59 
ulfbnilsson wrote:
Om du "checkar ut" för att du blivit oförskämt bemött tycker jag att det är tråkigt ...
New Order verkar "lämna" forumet p.g.a. vad jag skrev. Ska jag alltså tolka dig som att du tycker att jag bemött New Order på ett "oförskämt" sätt? Jösses! :)

Det enda jag gjort är att försöka få vissa att förstå att man kan sitta med en komplett Linn-rigg utan att för den skull vara insnöad... Och allt detta måste jag motivera på ett Linn-forum! :lol:

Är jag verkligen den enda här som tycker att Linn formligen krossar konkurrensen och att mycket på hifimarknaden är rent pinsamt i jämförelse? I så fall, varför betalar ni så dyrt för Linn? Många väljer väl att inte skriva vad de tycker, just eftersom det väcker så heta känslor... Kan inte låta bli att tycka att detta är lite underhållande...

Jag gillar också mångfald, men vill man ha obegränsad mångfald måste man nog bege sig till ett icke-märkes-forum :?: Jag finns på andra forum för att få min dagliga dos av "annan hifi", men det sköna med selleri är att jag här kan skriva vad jag tycker utan att folk tycker att det är konstigt... "En plats för sveriges linnister"! Det var därför jag startade ett Linn-forum för några år sedan...

Nåväl, jag kommer alltid säga vad jag tycker. Personer som inte gillar det får väl lära sig att ignorera det som är obekvämt eller lämna forumet om de vill (som jag själv varit på väg att göra några gånger, när jag blivit extremt påhoppad eller tröttnat på dumheter). Om det är mot forumets regler att skriva vad man tycker om Linn får admin/mod varna mig.

Och vad det gäller New Order tycker jag att han ska fortsätta att delta på forumet, om han tål att höra icke-insnöade Linn-användare tala positivt om sitt märke (hur jobbigt det än må vara!). Annars kan det nog bli problem...

Nu ska jag sätta på en skiva! Tror att det får bli Avundsjuk med Nanne Grönvall. Ta det lugnt!

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
IMO (som läsara och som admin) tycker jag nivån i tråden varit på bra nivå, någon som inte tycker det här eller i någon annan tråd i något annan sammanhand får men fördel pm:a någon av oss om saken.

MC: Tycker du fått motivera dina åsikter mycket här, men det har väl förmodligen att göra med att du är mer säker på vad du tycker än många andra, och jag ser absolut inget fel i det. Och jag kan då inte se var du uppträtt ofärskämt, snarare ovanligt lungt med tanke på diskussionen. :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Sony wrote:
IMO (som läsara och som admin) tycker jag nivån i tråden varit på bra nivå, någon som inte tycker det här eller i någon annan tråd i något annan sammanhand får men fördel pm:a någon av oss om saken.

MC: Tycker du fått motivera dina åsikter mycket här, men det har väl förmodligen att göra med att du är mer säker på vad du tycker än många andra, och jag ser absolut inget fel i det. Och jag kan då inte se var du uppträtt ofärskämt, snarare ovanligt lungt med tanke på diskussionen. :wink:
jag tror inte new order lämnar forumet pga nånting...tror snarare han inte orkar med tråden nåt mer...

sen mc köper jag dom linnprodukter jag tycker ligger lagoma i pris...dvs beggat...skulle aldrig köpa nån hifiprodukt för över 15000:-

varför jag också köper linn är för att den/dom tidigare ägarna tar hand om sina grejer...ofta är dom i nyskick... (tackar sony för senaste tillskottet) så brukar det sällan vara med andra märken...(dock med lite reservation på högtalare)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Jag som skapare av tråden tycker världefull info framkommit och att vi bara är diplomater även kan acceptera andras åsikter ska nog allt detta gå bra :D

JAg förstår att på ett Linnforum att det kan vara svårt att få in andra åsikter likasom att om man skulle skicka in samma fråga på hififorum så skulle man bli totalt idiotförklarad varför man kör linn istället för den nya tyska cdn "bonkabonka" och med en helt ny förstärkare vid namn Nisses förstärkare hopsatt under vattnet för att minska risken för luft i komponenterna :D

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:11 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Haakan wrote:
varför jag också köper linn är för att den/dom tidigare ägarna tar hand om sina grejer...ofta är dom i nyskick...
Det håller jag helt klart med om, har inte någon större erfarenhet av så många andra märken men allt jag sett och funderat på beg. har varit i utmärkt skick eller (som mina katan) med lite skavanker men då istället till riktigt bra pris.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Sony wrote:
Haakan wrote:
varför jag också köper linn är för att den/dom tidigare ägarna tar hand om sina grejer...ofta är dom i nyskick...
Det håller jag helt klart med om, har inte någon större erfarenhet av så många andra märken men allt jag sett och funderat på beg. har varit i utmärkt skick eller (som mina katan) med lite skavanker men då istället till riktigt bra pris.
Linn ägare är ganska medvetna. Medvetna ägare sköter sina saker bättre.
Det brukar synas på prylar som slits... hus/bilar/cyklar/skidor mm.
Kan inte vara en slump att Linn (o andra High End) ägare jag känner är rädda rent allmänt om sina saker.
Har letat hus/lägenhet o då besökt måååånga hem genom åren.
Vissa vill man bara inte köpa saker av...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:55 
Haakan wrote:
sen mc köper jag dom linnprodukter jag tycker ligger lagoma i pris...dvs beggat...skulle aldrig köpa nån hifiprodukt för över 15000:-
"Vänta du bara..." har jag lust att säga. :wink:

Det är lätt att åka dit när man hör nåt som är jävligt bra.

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Mortifikator Crenshaw wrote:
Haakan wrote:
sen mc köper jag dom linnprodukter jag tycker ligger lagoma i pris...dvs beggat...skulle aldrig köpa nån hifiprodukt för över 15000:-
"Vänta du bara..." har jag lust att säga. :wink:

Det är lätt att åka dit när man här nåt som är jävligt bra.

/ MC
Håller med.
Har själv varit student o levde på "ingenting".
senare när man jobbat upp en hyfsad ekonomi o man KAN köpa dyra saker är det lätt att trilla dit.
Ja menar.... köpa bil för 250-300k gör ju många. (SAAB/Volvo) o byter med 3-5 års intervaller (=150 som ska ut varje gång)
Det blir 30-50k/år!!
Att sänka bilkraven till hälften o lägga det på HIFI är inte orimligt.

vad blir det då?
150 på ett bräde o 13-25k per år för uppgraderingar = skapligt bra Linn rigg det :roll:

Vad kostar en hund/år? mat, försäkring mm mm
Krogbesök...
Rökning...
Äta ute på lunchen...
Kläder...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Mortifikator Crenshaw wrote:
Haakan wrote:
sen mc köper jag dom linnprodukter jag tycker ligger lagoma i pris...dvs beggat...skulle aldrig köpa nån hifiprodukt för över 15000:-
"Vänta du bara..." har jag lust att säga. :wink:

Det är lätt att åka dit när man hör nåt som är jävligt bra.

/ MC

grejen e den att jag har rätt bra självbehärskning...jag ligger inte å sparar för att ha råd att byta upp mig...du verkar ha ett väldigt stort intresse just för hifi...precis som jag har ett stort intresse för bilar (corvette c5a på ingång efter vintern) sen kommer jag å tjejen köpa hus...många saker som ska prioriteras...

sen är jag den typen av människa som vet att inte köpt är bäst...... därför jag gillar att bygga högtalare exvis är för jag VET att det går å göra riktigt riktigt bra...å då snackar jag inte om hfls-1..fördelen med att göra själv är också att du kan få högtalaren att ha just den karaktären du är ute efter :D när jag blir klar i vinter....nästintill tvingar jag dig att komma å lyssna....

sen när du lyssnat ordentligt, kan du få kapa dom om du känner att dom är värdelösa? har vi en deal?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
C5 = KUL


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:22 
Haakan wrote:
grejen e den att jag har rätt bra självbehärskning...jag ligger inte å sparar för att ha råd att byta upp mig...du verkar ha ett väldigt stort intresse just för hifi...precis som jag har ett stort intresse för bilar (corvette c5a på ingång efter vintern) sen kommer jag å tjejen köpa hus...många saker som ska prioriteras...

sen är jag den typen av människa som vet att inte köpt är bäst...... därför jag gillar att bygga högtalare exvis är för jag VET att det går å göra riktigt riktigt bra...å då snackar jag inte om hfls-1..fördelen med att göra själv är också att du kan få högtalaren att ha just den karaktären du är ute efter :D när jag blir klar i vinter....nästintill tvingar jag dig att komma å lyssna....

sen när du lyssnat ordentligt, kan du få kapa dom om du känner att dom är värdelösa? har vi en deal?
Hehe, du är skön ibland!

Jag lyssnar gärna, och jag skulle bli förvånad om de är värdelösa, så kapsågen kan du lämna oinkopplad vid ett sådant besök.

Btw, lycka till med bilar och hus! Jag har också andra intressen och vet hur jobbigt det är att prioritera rätt. Funderar på att skaffa mig en större lägenhet... Inte gratis... :?

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Mortifikator Crenshaw wrote:
...vet hur jobbigt det är att prioritera rätt. Funderar på att skaffa mig en större lägenhet... Inte gratis... :?
/ MC
Att fundera på att skaffa sig större högtalare är inte heller gratis... men roligare.
Sug på dem! :wink:
O man slipper flytta alla prylar :)


Last edited by sportbilsentusiasten on Sat Nov 20, 2004 17:25, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:25 
sportbilsentusiasten wrote:
Mortifikator Crenshaw wrote:
...vet hur jobbigt det är att prioritera rätt. Funderar på att skaffa mig en större lägenhet... Inte gratis... :?
/ MC
Att fundera på att skaffa sig större högtalare är inte heller gratis... men roligare.
Sug på dem! :wink:
:wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Skulle stått sug på DEN :oops:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 9 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited