selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 19:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stranna wrote:
han tyckte vi kunde ju gå ut och andas :D
:lol: :lol:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 19:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
Just nu sitter jag här och surar medan hon har åkt hem till sina föräldrar för att hälsa på katten. Hon hotar med att ta hit honom eller inte komma tillbaka alls.
Jag håller helt med Bill50x, ni måste snacka. Det här handlar (som någon annan redan har skrivit) knappast om varken högtalarna eller katten.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 01:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nej hörni, nu ramlade jag tillbaka på don Tomasos linje: Detta är helt klart nån som driver med oss.
"Hon hotar med att ta hit honom eller inte komma tillbaka alls" - där gick det över gränsen för min del. Ho ho!

per: Tack för bilden på Ninka i British Racing Green, rätt snygga. Synd att det var en så ful skivspelare överst bara :wink: , en LP12 i BRG hade väl varit läckert?

P.S. Min cykel är i BRG, det kändes som den enda möjliga färgen.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 02:09 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Att jag inte tänkte på gallrena! Jag har inte haft gallrena på på ett tag och vet ärligt talat inte vart de blitt av, och att måla direkt på elementen känns inte alltför lockande, men självklart måste man ju kunna lämna in gallren till någon som är van att måla/lacka.

Angående relationen så är vi inte osams längre. Hon har kommit tillbaka utan katt och vi har beslutat att låta inredningen ligga på is ett tag tills vi hittar en bra kompromiss. Tanken är väl att vi ska flytta till något större så att vi båda kan få mer utrymme. Alla som bott två på liten yta vet att det tär.

Hon kom hem med en flaska Merlotvin och kröp ner bredvid mig i soffan. Vi har nu förlustat oss i skräckfilmer helgen till ära. Utvecklingen blev alltså bättre än väntat. Katten verkar dessutom trivas bättre hos svärföräldrarna på Värmdö än i vårt krypin. Hoppas det förblir så. Men visst har ni rätt i att vi har ett och annat att prata om. Det är inte lätt att kompromissa.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 02:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Troll eller inte, det är mer respektfullt att ta såna misstankar med moderatorn än att hänga ut någon i tråden. OM, jag säger OM, det skulle vara ett riktigt scenario och Erik bara uttrycker sig på ett märkligt sätt är kanske inte misstro vad han behöver?

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 11:47 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag har lite svårt att förstå vad som är det uppseendeväckande i min berättelse. Jag antar att de som ifrågasätter är antingen
a, väldigt mycket äldre än vad jag är och redan etablerade med någon äldre, mognare och mindre dramatiserande kvinna
eller
b, aldrig träffat en kvinna och därför inte förstår hur man kan låta hennes vilja väga tyngre än Hifi-utrustning.

Min flickvän liksom de andra kvinnor som figurerar i min umgängeskrets gillar att höras, synas och ställa krav. Det dramatiseras om mycket för att få sin vilja igenom. Är det bara jag som känner igen det här?

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 12:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
Min flickvän liksom de andra kvinnor som figurerar i min umgängeskrets gillar att höras, synas och ställa krav. Det dramatiseras om mycket för att få sin vilja igenom. Är det bara jag som känner igen det här?
Nejdå, och det blir inte bättre med åldern ;-)

För många tjejer är ett par fula högtalarlådor (alla högtalarlådor är per definition fula om dom inte råkar vara väldigt små och passar i bokhyllan, dom är dom gulliga) ett av attributen för grabbiga grejor. Sådant som är OK i en grabbig lägenhet men som absolut ska bort i en gemensam lägenhet. En kamrat till mig hade ett par sådana här

Image

i sin lilla etta. När han köpte en stor villa tillsammans med flickvännen så fick dom inte plats...

/ B

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 13:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
Tanken är väl att vi ska flytta till något större så att vi båda kan få mer utrymme. Alla som bott två på liten yta vet att det tär.
Och fram till dess så måste du förstöra dina högtalare för 20.000 med tapetklister för att hon ska bo kvar? Fatta hur oootroligt irriterande det kommer att vara om ni gör slut om ett år... Och katten är du ju allergisk mot, det kan du inte hjälpa!!!

Och ja, jag känner igen det, men jag gillar det inte mer för det. Det är som att "känna igen" en kille som bara sitter och fiser i soffan och dricker folköl. Det kanske inte är så ovanligt, men inte desto mindre beklagligt för det.

/Henrik (lite bakfull och därmed frispråkig, jag kommer antagligen ta bort halva meddelandet i eftermiddag när jag börjar tycka att det är pinsamt)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 13:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nejdå Erik, själv har jag aldrig tyckt att din historia har varit otrolig, har själv gått igenom liknande. Hoppas att allt löser sig för dig/er.
Bill50x wrote:
EttaMedKokvrå wrote:
Nejdå, och det blir inte bättre med åldern ;-)
Dagens bästa skratt! :D

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 13:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Involverar man damen blir det bara bättre med åldern :D

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 14:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Till min flickväns försvar måste jag säga att hon tycker jag ska behålla mina Dahlqvisthögtalare (bilden ovan), hon gillar det retro-coola utseendet! Och hon är ändå 53 år och mycket intresserad av inredning och konst...

Fast vi är särbos så hon får bestämma helt i sin egen villa, det kanske underlättar :-)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 14:40 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Kanske ska jag byta ut min flickvän mot en som är 30 år äldre då :wink:

Hoppas i alla fall att hon blir mer medgörlig när hon fyller 25 och skaffar sig ett jobb. Hon har svårt att kuva sig och måste alltid ha åsikter om allting och det mesta måste ske på hennes villkor. När hon pluggat klart är det föga troligt att hon får ett chefsjobb direkt och då måste hon väl ändå lära sig att samarbeta, ta order och bli lite mer smidig?

Hon är enda barnet och ganska bortskämd hemifrån, men jag tycker hon har utvecklats mycket under vår tid tillsammans, så jag är hoppfull.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 14:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
per: Tack för bilden på Ninka i British Racing Green, rätt snygga.
Ja. Verkligen snygga. Jag funderar på att göra något liknande med mina, då dom är skadade i ena hörnet. Är det någon som har en uppfattning om vad det skulle kosta?

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 14:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
När hon pluggat klart är det föga troligt att hon får ett chefsjobb direkt och då måste hon väl ändå lära sig att samarbeta, ta order och bli lite mer smidig?
Jag är genuint negativt inställd till relationer som bygger på förhoppningar om att den ena eller andra ska "ändra sig". Man kan ändra på sig själv, inte på andra.

/Relationsexperten (den självutnämnde)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 15:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
EttaMedKokvrå wrote:
När hon pluggat klart är det föga troligt att hon får ett chefsjobb direkt och då måste hon väl ändå lära sig att samarbeta, ta order och bli lite mer smidig?
Jag är genuint negativt inställd till relationer som bygger på förhoppningar om att den ena eller andra ska "ändra sig". Man kan ändra på sig själv, inte på andra.

/Relationsexperten (den självutnämnde)
Jag förstår hur du menar. Men saken är inte så svart/vit. Märker man en pågående förändring åt "rätt" håll så kan man kanske estimera hur det ser ut framöver. Men man ska aldrig räkna med detta, förändringen kan vända och ta sig andra uttryck.

Du har rätt i att det är meningslöst att försöka förändra den andre, det är bara sig själv man kan jobba med. Men ett snack går väl alltid att ta om det är något som irriterar, det kan ju hända att partnern bara handlar i oförstånd och inte är medveten om vad som händer.

/ B

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next

All times are UTC+02:00