GForce wrote:
Jag har bestämt mig för hur jag ska göra.
...
Jag köper en classik T och ett par unik (borde gå att hitta för runt 10-11kkr). Motivering:
Jag kommer igång och kan lyssna redan nu.
...
Vad tycker ni om det här?
Jag lyssnade på en Bob Dylan LP imorse när jag kom att tänka på den här tråden

och alternativet att njuta nu direkt. Så här sa Bob Dylan, redan på 60 talet: (Bara 2 bokstäver är ändrade, först talar han om Classik Music med Unik el. Katan, sedan om fjärrkontrollen.)
Bob Dylan wrote:
Why wait any longer for the one you love
When it's standing in front of you"
...
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Vem kan lista ut låten utan att Googla?
Katan är naturligtvis en fantastisk högtalare som du kan behålla länge. Men faktum är att den har mindre bas än Unik. Den ger dig eventuellt sämre musikaliskt resultat om du hänger dem på väggen eller ställer dem på bänk. Katan är lite känslig för kvalitet på insignalen och Classik är troligtvis "på gränsen". Samtidigt kostar de mer och ger en längre väg till den Ikemi som Katan kanske kräver. Men om de är tillräckligt snygga (och bra) så kanske sambon tillåter ett par Katanstativ i silver och en högre investeringstakt? I så fall är de definitivt att föredra framför Unik!
Minst sagt härligt drag i den här tråden, jag undrar om det beror på att vi alla önskar att vi kunde börja om på Linnbanan, men med nuvarande kunskaper och erfarenheter i bagaget? Eller är vi nostalgiska när det gäller äldre LK produkter?