selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:05

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 20:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det är helt annan info om Majik CD än den jag fick från Linn

Citerar mig själv från den andra tråden:

M:
"I have heard a rumour about the new CD-player,
it says that it will be better than the 2.1 at a price of
an Ikemi...?"

A@Linn
"Well, thats just rumours... it will not be better than
the SC, but it will be cheaper than the Ikemi..."

...hoppas bara att den är så bra som Kalle hört att den ska vara då...

/M

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 00:16 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Braincooler wrote:
Nej HF har inte kunnat lyssna på den än men säger att mycket respektabla källor förklarat att den klår allt annat som tidigare getts ut, utöver 12:an som den alltså sägs låta nästan lika bra som. Ska bli spännande att får lyssna på den fortast möjligt. :)
Ojojoj va kul om detta stämmer!
det innebär ju att de fortarande kan göra en ÄNNU bättre ersättre till Unidisk o CD12
Vågar fortfarande inte tro att det är sant riktigt. Vi får se hur bra produktionsexen är.

Precis vi får se hur den låter, men att den skall låta bättre och vara billigare än tidigare CD spelare från linn, var det iaf inget missförstånd kring - enligt HF vars källa och kontaktperson nog väger ganska tungt.
hehe.. var trött och förstod efter mitt sista samtal med HF att den skulle heta "magic" - klart det är majik och inget annat :lol:
Det lär också vara på gång en ersättare till just cd12:an vilket kan skapa ytterligare uppgraderingsångest för vissa :D

Ska uppdatera med info i andra tråden Ayn, med nöje :)
Quote:
men efter att ha jämfört den med Linns senaste
Vad var det för försteg? Intryck...
Dom körde ju på en control samt twinchakra - självklart är det vassare prylar än en 2200 chakra + en bonniec - men de spelar väldigt lika - samma karaktär och jag anser inte just nu att det låter så pass mycket bättre med det förra att det är värt en uppgradering. Bättre att lägga krut på att få till en 100% tweakning av systemet. Med nämnda person från HF till hjälp bedömer jag att det blir kanoooon 8)

Det blev faktiskt så pass marginella skillnader efter att jag bytte till k400 samt biwirade grejjerna. Det var där jag fick mitt haksläpp, vilken förändring!!! jag har blivit nykär i biwiring :wink:

Högtalare: Mirage OM-5

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 00:30 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

dr Hollow wrote:
new order wrote:
jag testade mot Norodost Red Dawn och en Transparent Music Link var inte rolig för Linn kabeln på det icke Linn system vi testade på.Det fanns INGEN och jag menar ingen parameter som Linn K400 kabeln var bra på i jämförelse.
I ärlighetens namn ska väl tilläggas att båda dessa kablarna är i en helt annat prisklass än K400.
Vem vet, kanske finns det en outforskad värld i att labba med olika highend kablage av icke linn fabrikat? men jag befinner mig just nu i en process som är att likna vid inköpet av en fin sportbil: allt jag längtat efter tycks den förmedla. Visst finns det massor av andra balla bilar men jag är nöjd med min.
Kanske kommer jag att bli hungrig igen, men just nu finns det hur mycket som helst att fixa med.. verkar finnas så mycket potential i den setup jag nu har. Vad gäller k400 sätter jag stor tilltro till HF och K. som jobbat mycket med dessa kablar under lång tid och fortfarande anser dom vara av hög klass.

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 00:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Köp en Uni 1.1 o njut ett bra tag. (Åter)upptäck film/live DVD.
När det gäller försteg ska måste du ju dema i samma system för att höra skillnaden... men ta det sedan, blir så dyrt annars :wink:

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 00:49 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Köp en Uni 1.1 o njut ett bra tag. (Åter)upptäck film/live DVD.
När det gäller försteg ska måste du ju dema i samma system för att höra skillnaden... men ta det sedan, blir så dyrt annars :wink:
Njuter just nu av det för mig nya system jag har, visst jag blandar rätt friskt och är tämligen otrogen Linn. driver ett gäng Tannoy studiomonitorer samt B&W meden Pioneer VSX-908 (man kan tycka mycket om pioneer men deras premier line av multikanal förstärkare håller fin klass tycker jag) - frontarna är just mina Mirage OM-5 med nedan angivna anläggning. Men rätt inställt har jag verkligen tappat nästan all längtan till att gå på bio - handlar mer om att det kan vara kul att sitta med många och andra människor i bland 8)

Men Jan, jag tror jag förstår dig ty de grejjer du har finns ingen anledning att skämmas för - skulle köpt ett par passiva artikulat 350 om jag var du :D Hörde just om en fullständigt fantastisk installation av ett par sådana med idel Linn grejjer som HF nu gjorde i en norrländsk stad i helgen. Bland det bästa han någonsin hört, tydligen..

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 00:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lovande, vilken CD/för/slutsteg var det?

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 19:40 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Tack för den jämförelsen.
Antar att du inte har jämfört sida mot sida. utfallet kan bli annorlunda om du lånar hem ett par 424, men som sagt fixa CD/Försteg först...
Hur gammal är bonneken?

Ja jag har läst länken, klart intressant men hur sprider den ljudet runt då elementen sitter bak/fram?
Får rysningar då jag tänker på hur finfint mina Isobarik spred ljudet i rummet. En klar omställning till kelik minst sagt.
Jag har en stark känsla av att du skulle gilla Von Schweikert VR-4 om du lyssnade på ett par sådana.Att dom sedan minst sagt är baskapabla gör inget heller....Eller :?:

Post new topic  Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00