Jag tror att Henrik syftade på Helix när han nämnde begagnade högtalare för 1500kr.
Quote:
ag skulle tro att det finns rätt många högtalare som presterar bättre än Kaber med de förutsättningar du verkar ha gett dem (exempelvis skulle jag gissa att Unik skulle göra det, Keilidh nästan helt säkert och antagligen faktiskt Helix också).
Min tolkning av det hela är att du ger InoP (eller vad de nu heter) en rejält risig recension och att man kan köpa en bättre högtalare på Blocket för 1500:-
Rutger wrote:
. Och att de hjälper till vid installationen av grejorna hemma. Det finns inga andra tillverkare som gör det. Installation och korrekt uppställning är väldigt viktiga saker. Betydligt viktigare saker än de flesta inser eller tror.
Det finns andra än Linn-butikerna som erbjuder installation av prylarna som kunden
köper. Det är dock (av någon idiotisk anledning) inte så många tillverkare som kräver
av butiken att de alltid ska installera produkterna de säljer kostnadsfritt (vilket Linn
gör. Jag tror att det var det du menade ovan).
Att sälja dyra prylar utan att kvalitetssäkra det hela genom att installera samma prylar
är vansinne. Risken är stor att resultatet blir dåligt vilket gör att kunden inte blir 100%
nöjd och dessutom ger dålig PR för prylarna i slutänden.
Men visst, det kostar tid och pengar att installera hemma hos kund. I långa loppet så
är det dock dumsnålt att inte installera hemma hos kunden.
Jag tror att både Andkan, Jimmie4ever och Lejonklou kan skriva åtskilliga rader om riktiga
skräckexempel på hur kunder själva har ställt upp sina hifi-prylar...
/M