selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 07:45

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 21:29 
murmeldjuret wrote:
Mortifikator Crenshaw wrote:
Angående Akurate kan jag varna dig, ta inte hem dom, man blir beroende.
Som om jag inte redan var beroende av en massa saker... snart är klockan 00:00 och kabeln är tillbaka :wink:

Angående högtalarna så tycker jag fortfarande att allt under 10k är kass. Och begagnat känns faktiskt ganska äckligt.. De tidigare ägarna har säkert varit äckliga på något sätt, eller förstört något.. suck..
Nej, nyskcik är när det beställningstillverkas direkt efter min order..
Bara jag som föredrar nytt?
Jag föredrar nytt, men tycker inte att begagnat är "äckligt" för det. Kan
upplysa dig om att de flesta Linn-ägare jag stött på är mycket pedanta och
deras apparater har varit i mycket gott skick. Skulle helt klart titta på
begagnat om jag inte hade råd att köpa nytt.

Sen är det knappast någon nyhet att jag talar varmt om att ha en god
handlarkontakt och att köpa nytt när det går - man får ju nåt för de extra
kronorna man lägger!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 22:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Ayn wrote:
Väl talat! 8)

Jag kan bara instämma i kören som säger att man absolut kan få bra högtalare för 10k. Nya Katan eller beggade Ninka, t.ex. Eller ett par beggade Kaber inklusive aktiva kort och allt för ännu mindre! (vassego OTTO för gratisreklamen 8))
Schyssta bananer!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 22:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
murmeldjuret wrote:
Katan utan stativ kostar 10000 och då tycker jag inte att de låter bra, men om man lägger till stativ hamnar man på 12200 och då händer det grejer. Jag tycker alltså att min tes stämmer överrens med verkligheten.
Stativare utan stativ låter inge vidare oberoende av prisklass det bör alla hålla med om. Att det går en magisk gräns vid 10000 kr för bra högtalare det är ren och skär nonsens anser jag.
Sedan om någon inte tycker det är värt att lyssna på burkar under strecket det är deras förlust inte min.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 09:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
MC har nog också köpt alla sina prylar nytt, precis som en hel del andra här, Jan till exempel. Det beror nog på hur högt man värderar hobbyn, och hur stor del av budgeten man låter den ta. Hade jag haft 25' i månadslön skulle jag bara gått in hos närmsta Linn-handlare och jämfört några olika system och sen kommit hem med något som lät kanon, men när jag nu går på studielån så köper jag hellre en del saker begagnat och kan därmed inte testa i butik och låna hem i samma utsträckning. Kommer dock förmodligen ändras efter studietiden, om inte exakt vad jag vet att jag vill ha dyker upp begagnat och till bra pris....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 09:55 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Mortifikator Crenshaw wrote:
Sen är det knappast någon nyhet att jag talar varmt om att ha en god
handlarkontakt och att köpa nytt när det går - man får ju nåt för de extra
kronorna man lägger!
Exakt, man får ju mycket mervärde för att köpa hos en handlare, (förhoppningsvis) genom heminstallation, demokvällar, möjlighet att komma in och bara testa något häftigt osv. Jag kan då inte gå in i en butik och ta så mycket av handlarens tid om jag vet att jag inte tänkt köpa något just nu. Hade jag däremot redan köpt ett par produkter av denne så är det ju helt annorlunda, då vet ju butiken att man blir intresserad om det låter bra. 8) Det är ju en avvägning man gör när man köper bagagnat. Mellanvägen är ju att köpa begagnade produkter av en handlare, och har man bra butik så ger ju det lite av båda kakorna.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 10:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 18:36
Posts: 142
Location: Lekrummet
murmeldjuret wrote:

Som om jag inte redan var beroende av en massa saker... snart är klockan 00:00 och kabeln är tillbaka :wink:

Angående högtalarna så tycker jag fortfarande att allt under 10k är kass. Och begagnat känns faktiskt ganska äckligt.. De tidigare ägarna har säkert varit äckliga på något sätt, eller förstört något.. suck..
Nej, nyskcik är när det beställningstillverkas direkt efter min order..
Bara jag som föredrar nytt?
Visst skulle man!

Tyvärr, men vad skall man ta vägen om man inte har fickan nedlusat med klöver och studerar? Alla är ju inte färdibakade Ingenjörer eller doktorerat i något område.
Med ett intresse då får man ju välja det "äckliga" alternativet. Linnanläggningen är i bättre skick begangnat är en nyinköpt bil. :wink:

_________________
Män bör vara (upp)kopplade :wink:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.


Last edited by jellyfish on Sat Oct 02, 2004 14:20, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 10:51 
Sony wrote:
MC har nog också köpt alla sina prylar nytt
Allt utom LK1:an då ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 01:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Njae...Jag har inte köpt alla saker nya - precis som många andra började jag min bana som fattig student o då köptes det mesta beg...
Sedan då man fick jobb (-88 ) o var singel passade jag på att köpa en dåvarande maxad LINN uppsättning (Isobarik) Men som signel KAN man ju leva på gröt!

Sedan kom Keltik/Klout (93). Efter det kom familj o då får man ju "investera" i långsammara takt.

Givetvis föredrar jag beggat (av prisskäl) men efter min examen var jag VÄRD att köpa på mig nya saker - köpte en ny bil med :wink:
Jobbade hårt o mycket med, som man KAN göra då man är ensam.
Och la väl det mesta på HIFI'n

Allt är prioriteringar!
Vänta några år o köp beggat eller köpa nytt o kunna njuta direkt istället.
För mig blev jag "nöjd" över ljudet med Klout/Keltik.
Så alla uppgraderingar som nu skett under 11 år är mest "bonus" om ni fattar = känner ingen press att uppgradera.

Jag lägger ca 1000/månad på LINN. =billigt nöje!
Är väl de pengarna jag spar iom att jag har medhavd lunch...
Som sagt prioriteringar :wink:

Ni som kan köpa nytt, njut!
Ni som inte kan, er tid kommer!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited