selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:03

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 22:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
don Tomaso wrote:
... I mina ögon gör Linn dom absolut snyggaste burkarna.
Som denna?

Image

Kärleken gör en blind ibland ;-)

/ B
Nej ok kanske inte just den, men Katan, Espek, Akurate, Artikulat tycker jag och frun är snygga enligt nedanstående ranking:

Artikulat 350
Artikulat 320
Akurate 242
Akurate 212
Katan
Espek

Ok andra märken då? såg en jag gillade Pioneer nånting i ett nummer av Hifi&Musik

btw gillar dansk design skarpt har massor av danska möbler raka fina linjer inga krusiduller eller rassel :D :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Bill50x wrote:
don Tomaso wrote:
... I mina ögon gör Linn dom absolut snyggaste burkarna.
Som denna?

Image

Kärleken gör en blind ibland ;-)

/ B
Nej ok kanske inte just den, men Katan, Espek, Akurate, Artikulat tycker jag och frun är snygga enligt nedanstående ranking:

Artikulat 350
Artikulat 320
Akurate 242
Akurate 212
Katan
Espek

Ok andra märken då? såg en jag gillade Pioneer nånting i ett nummer av Hifi&Musik

btw gillar dansk design skarpt har massor av danska möbler raka fina linjer inga krusiduller eller rassel :D :wink:
Ville bara vara lite provokativ... :-)
Tycker nog att Ninka och Espek är riktigt snygga högtalare. Men dom sticker inte ut från andra liknande. Svenska AudioPro har minst lika snygga högtalare för bara en tiondel av vad Linns högtalare kostar.

Min poäng är, Linns apparater och högtalare vinner inga stilpoäng. I sina bästa stunder ser de lika bra ut som andra konkurrerande märken. Men väldigt ofta låter Linn bättre, tom mycket bättre. Precis som när man jämför frugan med det man kan se på stan... ;-)

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 00:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

VA!
Sara som är SÅ snygg :roll:
Ärligt alltså.
Den, Kan o Isobarik- var inte de snyggast? Om inte annat KOLLA träarbetet :shock:
Hög klass!
(notera att jag bedömmer dessa MED stativ)

Av de nyare är Kaber fin, underbara proportioner.
Keltik har också fina proportioner men Kaber är så liten o nätt på något sätt perfekt i måtten.

De nyare har inte det "klassiska neutrala"...
Att anklaga Komri för att vara snygg går inte heller. :wink:

Sonus gör underbart fina burkar. De är snyggast :!:
Just SÅ kunde Linn's se ut. Frånsett den avskyvärda största talaren, ve o fasa. Lagårdsdörr :?

Fast inte är Klimaxlådorna fula?
Inte hittat något som slår dem - klassisk elegans :!:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 01:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

sportbilsentusiasten wrote:
VA!
Just SÅ kunde Linn's se ut. Frånsett den avskyvärda största talaren, ve o fasa. Lagårdsdörr :?

http://www.euphonia-audioforum.se/forum ... 2823&st=90

Kolla in Musican!Sonus Fabers integrerade förstärkare.Den är så läcker!
Vet inte hur länge till jag kan motstå den :!:
Guerneri Memento är inte fula de heller,men jag gillar även Sonus äldre modeller som tex Electa Amator II med woodstands.Klart läckra.

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 08:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

VA!
Sara som är SÅ snygg :roll:
Ärligt alltså.
Den, Kan o Isobarik- var inte de snyggast? Om inte annat KOLLA träarbetet :shock:
Hög klass!
(notera att jag bedömmer dessa MED stativ)

Av de nyare är Kaber fin, underbara proportioner.
Keltik har också fina proportioner men Kaber är så liten o nätt på något sätt perfekt i måtten.

De nyare har inte det "klassiska neutrala"...
Att anklaga Komri för att vara snygg går inte heller. :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 08:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tycker att mina gamla Tannoy är väldigt snygga.

Attachments:
tannoy.jpg
tannoy.jpg [ 169.28 KiB | Viewed 285 times ]

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 15:35 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

GForce wrote:
Erik:

Varför inte låta måla om högtalarna? Hon ville ha ljusblått eller hur? Jag vet, det kanske ser helkonstigt ut för dig eller oss andra här men hon kanske accepterar det? Det skulle tom se bättre ut att tapetsera dem i samma färg som väggen bakom. Det kan du ju sedan ta bort själv när det blir aktuellt.
Jag var i nästan samma sits som du. Som tur var fanns katan i vitt som var min sambos krav för köp, men jag hade varit beredd att låta måla om från en annan färg om jag inte hittat vita.

Saken är väl den att du inte vill göra avkall på ljudet, men kan tänka dig att göra avkall på det rent estetiska? Då är ju bara frågan vilket som är fulast, strumpa, att måla dem ljusblå eller att tapetsera med samma tapet som väggen bakom. Strumpa borde vara ditt sista alternativ, det ser ruskigt fult ut!

Du, om du låter måla om dem så måste du lägga ut en bild här... :lol:
Jag föreslog tapetsering igår kväll vid middagstid. Hon sken upp som en sol och föreslog att vi redan idag skulle ge oss ut på stan och hitta nya tapeter (de nuvarande har några år på nacken, så det är nog svårt att hitta just den nyansen idag). Jag blev positivt överraskad av hennes reaktion även om det naturligtvis skär i hjärtat att klä in sina cherry i tapet.

När vi pratat ett tag om ämnet visade det sig dock att vi hade lite olika uppfattning om hur tapetseringen skulle gå till. Jag tänkte mig tapet över träet, men hon hade tänkt sig att tapetsera in hela högtalaren inklusive högtalarelement i tapet :cry:
Blir det minst uns ljud kvar om det måste passera en tapet? Jag anklagade henne för att vara obstinat och stormade ut ur lägeneheten.

Hon blev naturligtvis ledsen över att jag inte ville acceptera det och föreslog då målarfärg. Kan man måla de yttre delarna av elementen med färg utan att skada dem?

Just nu sitter jag här och surar medan hon har åkt hem till sina föräldrar för att hälsa på katten. Hon hotar med att ta hit honom eller inte komma tillbaka alls.

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 15:49 
Moderator
Moderator

Måleri ska väl inte vara omöjligt. Här, british raicing green. Dessa tror jag en billackerare målat. Man ska nog inte ge sej på dem med rollern.

Attachments:
DSC_0036.JPG
DSC_0036.JPG [ 92.52 KiB | Viewed 309 times ]

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 16:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tillåt mig att småle åt hela situationen.

Erik: varför inte skaffa Unik? De är gjorda för att kunna målas. Det låter garanterat bättre än Ninka med tapetserade högtalarmembran.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 17:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
Jag föreslog tapetsering igår kväll vid middagstid. Hon sken upp som en sol och föreslog att vi redan idag skulle ge oss ut på stan och hitta nya tapeter (de nuvarande har några år på nacken, så det är nog svårt att hitta just den nyansen idag). Jag blev positivt överraskad av hennes reaktion även om det naturligtvis skär i hjärtat att klä in sina cherry i tapet.

När vi pratat ett tag om ämnet visade det sig dock att vi hade lite olika uppfattning om hur tapetseringen skulle gå till. Jag tänkte mig tapet över träet, men hon hade tänkt sig att tapetsera in hela högtalaren inklusive högtalarelement i tapet :cry:
Blir det minst uns ljud kvar om det måste passera en tapet? Jag anklagade henne för att vara obstinat och stormade ut ur lägeneheten.

Hon blev naturligtvis ledsen över att jag inte ville acceptera det och föreslog då målarfärg. Kan man måla de yttre delarna av elementen med färg utan att skada dem?

Just nu sitter jag här och surar medan hon har åkt hem till sina föräldrar för att hälsa på katten. Hon hotar med att ta hit honom eller inte komma tillbaka alls.
Det börjar låta allvarligt. Men min tro är att det ligger något annat bakom. Inte riskerar man ett förhållande för att sambon har fel färg på sina högtalare? Du och damen behöver nog sitta ner och snacka lite djupare. När ni är sams, sätt er och diskutera förutsättningslöst hur ni kan lösa inredningsbekymren. Ta kanske rent av hjälp av en inredare. Det finns faktiskt vikigare saker här i livet än vilken färg man har på högtalare och vägg.... Lycka till!

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 17:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hänger förhållandet på en katt tycker jag det redan där är lite skumt.

Blir man ihop med någon seriöst och måste "uppoffra" katten pga allergi så känns det liksom fel.
Är ,am alölergisk så är man, man kan inte gärna göra som min 8 årige so sa när vi inte kunde ha katt pga av mej å min fru, han tyckte vi kunde ju gå ut och andas :D

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 17:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
änkt sig att tapetsera in hela högtalaren inklusive högtalarelement i tapet
:?:

Lite anpassningsbar för man väl allt vara, du ger efter rätt så mkt tycker jag. Om inte så får du väl lacka om gallrena till elementen.

Men som Bill säger, det krävs nog ett litet snack.

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 18:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stranna wrote:
Är ,am alölergisk så är man, man kan inte gärna göra som min 8 årige so sa när vi inte kunde ha katt pga av mej å min fru, han tyckte vi kunde ju gå ut och andas :D
Va gulligt sagt av er son, ibland är dom så logiska, även om inte logiken riktigt håller.

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 18:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
stranna wrote:
Va gulligt sagt av er son, ibland är dom så logiska, även om inte logiken riktigt håller.
Blir lite jobbigt i längden att gå ut å andas :D

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 19:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Annars funkar gasmask mot allergi - jag har provat! (Inte hemma, utan på en fest.)

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next

All times are UTC+02:00