selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 16:31

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 12, 2006 00:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Skulle jag alltså få en större förbättring (tunedem) om jag byter till silverkabel mellan CD och försteg?
Skillnaden mellan Kairn och Exotik är större än mellan kablarna. Men Silver kommer innan i kedjan, så jag tycker du ska provlyssna detta.

Är rätt säker på att du skulle föredra Ikemi-Silver-Kairn framför Ikemi-skräpkabel-Exotik, men nu har du ju redan en Black. Är den av bra kvalitet (Linns har varierat en del över åren och hemlödda varierar ännu mer) kanske du tycker att Exotik gör större skillnad, trots hierarkin.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 12, 2006 02:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hur stor skillnad tycker ni att det är på kontakter?

t.e.x att köra linn silver med svarta kontakter istället för linn silver orginal priset är det ju en viss skillnad på så att säja

kanske är linn silver kontaker så bra att de är att föredra på svarta interconnect?

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 12, 2006 10:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kontakterna i silverkabeln "gör halva jobbet" typ (eller mer t o m )...

Silverkabeln är svår att löda med Linns svarta kontakter, dock
funkar det med t ex Bulletplugs och vissa Oelbach.

En silverkabel med Bulletplugs (som tydligen ska vara super) låter inte alls lika bra som silver med silverkontakter.

Black interconnect med silverkontakter blir så pass dyr att det känns meningslöst tycker jag.

/M

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 12, 2006 18:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Min erfarenhet av source first och signalkablar är nog inte riktig likadan som andras. Jag har Karik/Numerik, Kolektor, LK140 och Ninkas. Som jag nämnt tidigare har jag lyssnat på Karik/Numerik, Kairn, Klouts på aktiva Keltiks och det lät verkligen suveränt. Man ville aldrig sluta lyssna utan bara byta skivor hela tiden.

Jag provade nyligen silver signalkablar (fabrikslödda) i min anläggning och min erfarenhet var ungefär "jo det är nog möjligtvis aningens bättre än svarta men skillnaden är inte särskilt stor". Vad jag dock vet säkert var att min anläggning med silverkablar var inte i närheten av det suveränta systemet med Karik/Numerik, Kairn, Klouts på aktiva Keltiks trots att det system hade svarta kablar. Så nog finns det vissa begränsningar i source first också.

Det hade ju varit suveränt om ett par silverkablar tidigt i kedjan kunde ge en större förbättring än dyrare prylar i slutet av i kedjan, men tyvärr funkade det inte för mig i alla fall.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 13, 2006 16:58 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Hej
Har ett par Keltik som jag visserligen kör 4st LK 100 aktiv på...kör ett panasonics system på Espekarna men Keltikarna låter överlägset bättre.. :) har provat lyfta upp Espekarna i vardagsrummet och kört med LK 100 Passivt...så det kanske inte är riktigt rättvist..

Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00