Jag köper inte MC resonemang riktigt, att Linn produkter jagas aktivt som begagnade och är lättsålda är synnerligen viktigt för linnhandlarna och för dig som ny-prylshandlare.
Om Linnprylarna vore kalla som begagnade så skulle du få problem när du köper nytt och skall byta in dina gamla (före detta nya grejor). Detta är ju en av orsakerna till Linns överlägsenhet att man nästan är garanterad ett bra inbytespris.
Jag har köpt många beggade saker men alla utom en (LK100) hos min Linn-handlare (Tonläget). Jag har då kunnat byta in mina andra saker till väldigt bra priser, ofta är det nästan billigare beggat hos handlare än privat. Man slipper allt strul, alla är nöjda, vid nyköp är det bara att lämna in sina välvårdade gamla prylar.
Jag köper nytt när det känns vettigast men ofta så får man mer för pengarna när man köper beggat speciellt om man vet vad man vill ha.
Men samtidigt tar man en kalkylerad risk (livstid, garanti, dolda skador) naturligtvis.
Om inte Linn vore så grymt värdesäkra hade jag aldrig tryggt suttit med en rigg i 60000kr-klassen idag.
De flesta även de med mycket pengar måste göra totalekonomiska överväganden vid sina stereoinköp (speciellt om man har en andra hälft

).
Det är den nakna sanningen!
mvh
Steffe