[Naim]-(Linn) wrote:
Jag vet inte vad du har hittat för Linnbutiker i Göteborg som bara spelar "Hifi-fina" inspelningar??
Nu var det väl inte riktigt så jag skrev eller menade.
Däremot så ville jag "mellan raderna" få fram att Linn är som vilken HiFi-tillverkare som helst (förutom att de numera inte tillverkar CD-spelare

). Likaså att det är ingen större skillnad mellan HiFi-handlarna heller. Det "extrema" från båda hållen tonas allt mer ner.
På "den gamla goda tiden" ansåg Linn att de där med broschyrer och tekniska data i princip var av noll och intet värde, för att avgöra en apparats kvalitet (håller i och för sig med). Men nu lägger man ner en hel del energi på tekniska specifikationer och annan information.
Likaså vad det gäller HiFi-mässor, så var det något som ratades förr och som man definitivt inte skulle vara med på. Även här är det numera "annat ljud i skällan". Ta bara Arken-mässan, som exempel. Där fanns Linn representerat i två montrar.
Så nog har Linn blivit mer "mainstream" jämfört med tidigare. Tycker jag är bra. För finns man där andra tillverkare finns, så blir det fler som får upp ögonen (öronen) för Linn.
/mvh