OK, jag inte bara stampade ner foten hårt, jag stack ut hakan också. Visst kan jag tyckas tråkig (och det är jag ibland). Men jag ser bara att irritationen tilltar på båda sidor när ingen förstår varann. Mikael2 verkar inte ha förstått forumet på samma sätt som jag har förstått forumet. En av oss fel, eftersom båda inte kan ha rätt.
Min avsikt var bara att få slut på en tråd som aldrig kommer i mål, även om vi gör den 10 sidor lång. Den hade slutat handla om att ge råd till en forumkollega utifrån hans synpunkt. Jag fick en känsla av att en fot behövde sättas ned. Eftersom min haka kan ta en cybersmäll så valde jag att själv gör det. Sen kvarstår frågan varför man ger sig in i en konflikt på "bortaplan"? Jag går inte in på ett fotollsforum och tycker skribenterna är konstiga som snackar fotbollstaktik och gillar att pubertalt vråla på läktare, bara för att jag äger en fotboll. (När det är så mycket roligare att sitta ner med en whisky och snacka med varan över några sköna plattor.) Komma till ett Linnforum och prata baktungt, inte vilja förstå source first eller tunedem.

Jag förstår det bara inte! Det är vad Linn bygger hela sin verksamhet på!

Forum om Linn => tunedem/Source first/GI-GO o.s.v. enkelt.
Min diskusison om Artikulat/Ninka handlade inte om konkreta investeringsråd. Det var en illustration för att beskriva vad som är 100% ur en högtalare. (Något som ingen av oss vet något om.) Men min ärliga uppfattning är att Unidisk 2.1 och Exotik tar ut klart mindre än 5% av prestandan i ett par Artikulat 350A. Jag var generös och skrev 5% för att det inte skulle bli någon diskusisson...
Jag är självklart mycket villig att återgå till trådens fråga och ge råd i enlighet med den. Mitt konkreta investeringsråd är därför följande:
Om uda har mest CD:
Lingo 2, Unidisk 1.1 och Klimax Kontrol. (I den ordningen)
Kan fås för 150k med inbyten. (Hur snäll är handlaren?)
Därefter Keel, Beg Ekos2 (ev beg Ittok före Keel), Adikt
Om uda har mest LP:
Lingo 2, Keel, Beg Ekos2 (kommer in snart), Adikt, Slipsik 2.0, Klimax Kontrol (I den ordningen)
KAN gå att få för 150K, beroende på hur snäll handlaren är.
Vad uda spelar mest just nu har inte så mycket med intresset att göra utan att udas LP12:a behöver en uppfräschning!
I vilket fall som helst ska uda absolut inte rubba playbackdelen. (I enlighet med hans funderingar.) Den räcker och blir över ett bra tag. (Alternativet är i så fall att gå ner i prestanda till Komponent 110/120 för att få mer pengar till source/Control, tex i LP fallet ovan.)
Detta var nu mitt konkreta inlägg i denna tråd. Tack alla supporters, ursäkta alla andra.