Braincooler wrote:
Varför sålde du dina keltic? vad saknade du?
Saknade ingenting.
O nu saknar jag dom... (min nuvarande setup är bättre på tunedem men saknar trycket i keltik)
Varför byta är en lång historia, o den finns i min medlemspresentation men korfattat så ville Linn inte göra några keltikfilter passande Chakrastegen.
Klout --> nya 2250 var för liten skillnad hänsyn tagen till kostnad så jag beslöt vänta till nästa generation slutsteg (200w chakra)
Att 2*C4200 kunde ersätta 4Klout var också kalasbra.
När inte det gick (inga filter som passar) blev jag förbannad över hur Linn tar hand om gamla kunder som trots allt lagt ner en hel del slantar.
Som en konsekvens kommer jag inte att köpa de (svindyra) Artikulat. De kommer väl också att bli för gamla för Linn om en 10 år eller så...
25k för Keltik är skitbilligt, men tänk på att de kräver 4 BRA slutsteg för att låta bra --> dyrt totalt. Dessutom bör man har finfina grejjer som källa/försteg innan man lägger så pass mycket flis på avspelningssidan --> liten marknad --> lågt pris.
De ligger runt 25-35k normalt beroende av skick/medföljande filter.
Slutligen passar Keltik endast en del av Linnisterna. Diehard dune dem- fantasterna kan få mer för pengarna på andra prylar.
Dock är keltik fantastiska på att återge musik så det låter
live
Har haft Kairn/Bonnec/Exotik/Kontrol i denna setup o alla har varit stora lyft!
Så dema först CD, men sedan ska du gå på försteget.
Har hänt en HEL del på 10+ år sedan Timpanon gjordes.
Det kommer att höras
väldigt bra med så pass bra grejjer du har!