selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:33

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 446 posts ]  Go to page Previous 126 27 28 29 30 Next
Author Message
 Post subject: Re: Cara - ny SW till DS
PostPosted: Wed Jun 16, 2010 21:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

vet inte om jag fått det om bakfoten men Ds spelar väl alltid från sin egen playlist, det enda som kontroller programet gör är att lägga till eller ta bort från Ds playlisten alltså den skickar info om vad DS ska göra med sin playlist

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Thu Jun 17, 2010 14:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
vet inte om jag fått det om bakfoten men Ds spelar väl alltid från sin egen playlist, det enda som kontroller programet gör är att lägga till eller ta bort från Ds playlisten alltså den skickar info om vad DS ska göra med sin playlist
DS och Controller kommunicerar med någon ej försumbar takt även under uppspelning (uppdaterar bl..a. progressindikator för resp. låt).

PostPosted: Thu Jun 17, 2010 16:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
pekka71 wrote:
DS och Controller kommunicerar med någon ej försumbar takt även under uppspelning (uppdaterar bl..a. progressindikator för resp. låt).
Jag tror progress körs ut som en UDP broadcast. Dvs snarare än kommunikation mellan två parter bör man se det som att Controllern visar vad DS:en ropar ut till alla enheter i nätverket. Jag tror inte Controllern säger något till DS:en annat än när användaren av Controllern faktiskt manipulerar DS:en (via Controllern).

PostPosted: Thu Jun 17, 2010 17:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:
hardcorelinnie wrote:
pekka71 wrote:
Jag tror progress körs ut som en UDP broadcast. Dvs snarare än kommunikation mellan två parter bör man se det som att Controllern visar vad DS:en ropar ut till alla enheter i nätverket. Jag tror inte Controllern säger något till DS:en annat än när användaren av Controllern faktiskt manipulerar DS:en (via Controllern).
Ja i så fall vore det mycket märkligt om det påverkade vilken mjukvara man kör på controllern. Jag har i.o.s. inte märkt någon skillnad, men det var väl någon som sa att det var skillnad. Frågan blir då vad som gjort skillnad?

PostPosted: Fri Jun 18, 2010 12:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är det någon som testat vilken inverkan den inbyggda volymkontrollen i Cara 6 har på ljudet? Försämrar den? Det snurriga är att när jag sitter med laptopen framför anläggningen (med Kinsky Desktop) och använder fjärren för att dra ner ljudet, så förändras även utnivån i Kinsky, inte bara den på försteget. D.v.s. när man använder fjärren höjs ljudet mycket snabbare, än om man gör det manuellt på försteget eller med hjälp av musen i Kinsky.

PostPosted: Tue Jun 22, 2010 19:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Så var Cara7 här... får se vad den har att erbjuda.

Songbook "bootar" i alla fall betydligt snabbare !!

// j o h n

PostPosted: Tue Jun 22, 2010 20:10 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Har testat cara 7 och ljudbilden flyttades ut mer ifrån högtalarna. Många skivor börjar låta lite som om det vore en live skiva. Saknar radio så jag gick tillbaka till cara 6.

PostPosted: Tue Jun 22, 2010 23:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har problem med radiofunktionen, eller så har jag missuppfattat funktionen. Är man tvungen att använda Kinsky för att komma åt den? Jag lyckas inte nå den via PlugPlayer/Twonky/Netgear ReadyNAS (via Asset/HTPC funkade det dock under prövoperioden), men det kanske är som det ska?

PostPosted: Wed Jun 23, 2010 07:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

RadioTime funkar för mig, dock får man gå in och ställa in sitt username igen efter installationsproceduren (á la sid19 i denna tråd). Kör OS4 på iPhone med senaste Songbook och en windows homeserver med Asset.

// j o h n

PostPosted: Wed Jun 23, 2010 20:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ringhelm wrote:
RadioTime funkar för mig, dock får man gå in och ställa in sitt username igen efter installationsproceduren (á la sid19 i denna tråd). Kör OS4 på iPhone med senaste Songbook och en windows homeserver med Asset.

// j o h n
Inga proble med radio, lyssnar på Radio Stockholm på utsändning av Tyskland Ghana, Ralf låter lite trött, inte Caras fel.

PostPosted: Sat Jun 26, 2010 12:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vilken cara tycker ni bäst om? ser att många på Linnforumet gillar cara4 bäst

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Tue Jul 06, 2010 21:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Cara 9...

PostPosted: Thu Jul 08, 2010 19:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

marfor wrote:
Cara 9...
Trodde helt ärligt att du skämtade.

Så har man laddat in Cara 9. Första intryck var att det lät fördjävligt, rent fördjävligt. En halv sellerireset utan förbättring så mindes jag; för att kunna lyssna till svensk P4 till arabisk fotbollsutsändning hade jag skruvat på lipsync. Normalt har jag inte lipsync på ds:en. (borde inte DS ha inbyggd lipsync?). När så denna var disablad gick det att lyssna igen!

PostPosted: Thu Oct 28, 2010 23:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

linnstrom wrote:
Upptäckte alldeles nyss att det ligger en ny version på Linnsidan från 30 april - KinskyDesktop_3.3.6_all
Den är klart mycket bättre än tidigare versioner. nån måste ha klagat hos Linn eller brukar Linn lyssna på sina uppdateringar??
Jag har inte tidigare hört skillnad på kinskydesktop-versioner, men med de senaste nightly builds som jag tankat in tycker jag att musiken blivit markant ostämd. Har undrat vad det kunnat vara då jag inte tyckt mig kunna se någon endaste förändring i övrigt avseende system och lägenhet.

Laddade precis in senaste nightly build, per den 27/10, och jäklar vad musiken började svänga och låta stämd igen! Jag fattar inte hur det kan vara på detta sätt, med det är uppenbart så... Testa peoples :D !

Kan, för att ge hela bilden, tillägga att jag ligger kvar på 3.6.7. Har inte vågat uppgradera då detta funkar så bra :| Börkar få en gnagande misstanke att kanske konfig-versionerna kan spela in på resultatet vid flashning, och då blir det ju genast besvärligare att ha koll på detaljerna..

PostPosted: Thu Nov 18, 2010 12:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Cara 10 finns nu samt en ny version av Kinsky Desktop, iTunes och Shoutcast support. Dessutom "Movie Trailers" (The Movie Trailers plugin provides an easy way for users to watch movie trailers on a video capable media renderer)! Så här skriver Linn:

Kinsky Media Provider Plugins¶
KinskyDesktop offers a mechanism for offering its users new ways of finding content for their media players. This additional functionality comes in the form of Media Provider Plugins (MPP). A MPP offers a way for KinskyDesktop to explore media content and for a user to select and playback this content on their media player.

KinskyDesktop comes with a variety of MPPs by default (BBC, Folder, iTunes, Library, Local Playlists, Movie Trailers, Shoutcast and WFMU), however users can install other MPPs that offering content they are interested in.

Plugins are distributed in packages. A plugin package is a zip archive with a kpz file extension.

Post new topic  Reply to topic  [ 446 posts ]  Go to page Previous 126 27 28 29 30 Next

All times are UTC+02:00