selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:14

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 446 posts ]  Go to page Previous 126 27 28 29 30 Next
Author Message
 Post subject: Re: Cara - ny SW till DS
PostPosted: Sun May 02, 2010 13:33 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag har noterat att ingen har testat de andra Cara uppdateringar, dessa uppdateringar påverkar också ljudet!

Här är mitt testresultat
Kinsky Desktop:
Cara 6 - KinskyDesktop_3.3.5_all
Cara 4 - KinskyDesktop3.2.2 (rekommenderas)

Linn Konfig:
Cara 6 - LinnKonfig_Windows_3.6.9 (rekommenderas)
Cara 4 - LinnKonfig_Windows_3.4.3

PostPosted: Sun May 02, 2010 14:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Intressant!
Känner mig som närmast mindre vetande då jag helt missat nya versioner av Kinsky Desktop och fortfarande kör på 3.1.21. Är denna http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/DownloadKinskyDesktop publikfriande :wink: sida den man förväntas googla fram för att få ta del av nya versioner eller finns det nån liten mer lättsmält variant?

PostPosted: Sun May 02, 2010 16:10 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

KinskyDesktop3.2.2 är något bättre än KinskyDesktop3.1.21 och har dessutom en bättre design.
Linn har ytterligare förbättrat designen med den senaste versionen men till ett sämre ljud tycker jag.

PostPosted: Sun May 02, 2010 19:53 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Upptäckte alldeles nyss att det ligger en ny version på Linnsidan från 30 april - KinskyDesktop_3.3.6_all
Den är klart mycket bättre än tidigare versioner. nån måste ha klagat hos Linn eller brukar Linn lyssna på sina uppdateringar??

PostPosted: Sun May 02, 2010 20:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Trevligt att höra att det låter bra. Har inte haft tillfälle att lyssna än men kan konstatera att 3.3.6 verkar bra mycket snabbare och mer stabil än den gamla version jag har kört på hittills! Skönt att saker och ting rör på sig i rätt riktning! :)

PostPosted: Mon May 03, 2010 00:35 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

linnstrom wrote:
KinskyDesktop3.2.2 är något bättre än KinskyDesktop3.1.21 och har dessutom en bättre design.
Linn har ytterligare förbättrat designen med den senaste versionen men till ett sämre ljud tycker jag.
Hur menar du nu? Kör du lokala filer direkt via KinskyDesktop eller mha av en mediaserver typ Twonky?

PostPosted: Mon May 03, 2010 20:56 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Quote:
Hur menar du nu? Kör du lokala filer direkt via KinskyDesktop eller mha av en mediaserver typ Twonky?
Jag använder Asset UPNP mediaserver.

PostPosted: Mon May 03, 2010 22:29 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

linnstrom wrote:
Quote:
Ok... så du menade då alltså i det tidigare inlägget att versionen på KinskyDesktop påverkar ljudet fastän programmet inte ens är med i signalkedjan? (Eller dataflödeskedjan om man så vill.)

PostPosted: Mon May 03, 2010 22:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

HerrJanzon wrote:
linnstrom wrote:
Quote:
Ok... så du menade då alltså i det tidigare inlägget att versionen på KinskyDesktop påverkar ljudet fastän programmet inte ens är med i signalkedjan? (Eller dataflödeskedjan om man så vill.)
Kontrollprogramet ska inte påverka, ingen ljudström passerar kontrollprogramet vare sig det är kinski, iphone eller annan kontrollprogramvara

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Mon May 03, 2010 22:42 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Allt styrs från min stationära dator, Asset och kinsky desktop ligger på PCn, musiken ligger på en NAS.

PostPosted: Mon May 31, 2010 09:54 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Nu är nya högtalarna äntligen injusterade och därmed också möjligheten att göra en riktigt jämförelse mellan DS SW.

Gick från Cara4 till Cara6 (3.6.9) på KDS/D, och med dåligt inställda högtalare lät det mer livfullt vid första intrycket (som också präglades av intrycken från nya högtalarna - LIVE känslan).

Nu när högtalarna blivit riktigt, riktigt bra inställda tyckte jag mest att att Cara6 lät lite tråkigt...

Så i med med 3.6.7 (beta) och precis som många andra här på forumet, kan jag bara hålla med. Denna version är mycket bättre musikalist än Cara6!

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Mon May 31, 2010 16:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

linnstrom wrote:
Så i med med 3.6.7 (beta) och precis som många andra här på forumet, kan jag bara hålla med. Denna version är mycket bättre musikalist än Cara6!
Är det någon som har den här versionen för Majik DS, och kan skicka den till mig? Skicka ett PM isåfall. Tack på förhand :)

PostPosted: Sat Jun 12, 2010 06:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej!
Är det någon som har Cara 3.6.7 till Majik DS? I så fall är jag mycket tacksam om ni kan maila mig länk eller fil.
/Jonas

PostPosted: Wed Jun 16, 2010 19:29 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hehe, jag har Kinsky Desktop av lite olika versioner på 4 olika pc runt om i hemmet. Undra om det låter fyra gånger så bra om jag uppgraderar alla till senaste versionen :wink: Min fråga blir - låter det bättre eller sämre när man slår av alla datorer som kör Kinsky och bara låter DS köra sin playlist från NAS:en? Troligen, men det lär i så fall ha mer med nätspänningsfenomen att göra än med att Kinskyprogrammen körs. Genom att resonera på sådant vis kan man sluta sig till att Kinsky, som inte ingår i bitströmmen/signalvägen, inte har någon påverkan på prestanda. Men om själva mediaservern körs på samma dator som massa andra applikationer är det kanske inte så konstigt att man kan höra skillnader ibland.

PostPosted: Wed Jun 16, 2010 20:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Leffe wrote:
Hehe, jag har Kinsky Desktop av lite olika versioner på 4 olika pc runt om i hemmet. Undra om det låter fyra gånger så bra om jag uppgraderar alla till senaste versionen :wink: Min fråga blir - låter det bättre eller sämre när man slår av alla datorer som kör Kinsky och bara låter DS köra sin playlist från NAS:en? Troligen, men det lär i så fall ha mer med nätspänningsfenomen att göra än med att Kinskyprogrammen körs. Genom att resonera på sådant vis kan man sluta sig till att Kinsky, som inte ingår i bitströmmen/signalvägen, inte har någon påverkan på prestanda. Men om själva mediaservern körs på samma dator som massa andra applikationer är det kanske inte så konstigt att man kan höra skillnader ibland.
Det är ju hur lätt som helst att prova. Stäng ett Kinsky i taget och hör om det blir någon skillnad. Stäng en PC. Blir det skillnad? ...

Post new topic  Reply to topic  [ 446 posts ]  Go to page Previous 126 27 28 29 30 Next

All times are UTC+02:00