haraldur wrote:
Fyra kanaler är bra att ha i en och samma låda men är helt värdelöst utan tillräcklig drivning=A4200 misslyckad produkt.
Jag tycker det är tråkigt med sådana här kategoriska uttalanden.
Bara för att A4200 passar mindre bra till Keltik eller Komri, som det verkar av era tester, så betyder ju inte det att A4200 därmed är "helt värdelöst" eller en "misslyckad produkt". A4200 är säkert helt lysande till att driva andra högtalare, som även flera har intygat.
Vad det handlar om, IMHO, är något som någon annan redan var inne på tidigare i denna tråd (eller i pekka71's medlemstråd), "bakåtkompatibilitet". Är det rimligt att kräva att dagens slusteg per automatik ska
ovillkorligen vara kompatibla med samtliga högtalare historiskt sett? Med andra ord, är det rätt att man tar ett slusteg av nyare konstruktion och parar ihop det med en högtalare från en annan tid, då en annan kontruktion var det som gällde, och sedan stämplar det som "värdelöst" då det inte visar sig funka så bra?
Jag är tveksam.
Därmed inte sagt att jag inte uppskattar era tester, tvärtom! Jag tycker bara att man ska vara försiktig med vilka slutsatser man drar av testandet, särskilt kategoriska sådana.