selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 09:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 25, 2004 23:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
har nog inte imponerat på någon. Förutom min mamma förstås, hon gillar musiken. Och killen hennes lite också.

Men annars är det inget som imponerar direkt, förutom att folk kan säga att det ser snyggt ut och att det ser imponerande ut. jag brukar inte pula ner dom framför stereon heller, men vill dom lyssna så kör man hårt.

Men annars är det väl som att bjuda på en flaska vin för 5000kr, dom begriper sig inte på det hela egentligen. Imponerande blir dom mer av priset än smaken.. jag brukar dock aldrig berätta vad det kostar.. då blir man klassad som idiot ju :).

En mer intressant fråga, hur mycket måste ni bita er i läppen när andra ska skryta om sina anläggningar?

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 00:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
The Archangel wrote:
har nog inte imponerat på någon. Förutom min mamma förstås, hon gillar musiken. Och killen hennes lite också.

Men annars är det inget som imponerar direkt, förutom att folk kan säga att det ser snyggt ut och att det ser imponerande ut. jag brukar inte pula ner dom framför stereon heller, men vill dom lyssna så kör man hårt.

Men annars är det väl som att bjuda på en flaska vin för 5000kr, dom begriper sig inte på det hela egentligen. Imponerande blir dom mer av priset än smaken.. jag brukar dock aldrig berätta vad det kostar.. då blir man klassad som idiot ju :).

En mer intressant fråga, hur mycket måste ni bita er i läppen när andra ska skryta om sina anläggningar?
hehe en klassiker är ju då folk börjar snacka om hur många "watt" deras högtalare är på :lol: då ere bara å bita hårt


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 00:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Jag o min hustru brukar skratta åt första gången vi snackade musik o stereo. var hemma hos henne först o blev impad över hennes anläggning - en helt ok NAD stapel som lät relativt bra samt mycket bra musik.
Berömde hennes ambitionsnivå (kvinnlig student med dyr stereo är inte vanligt) - o hon sa spontant "finns en del galningar som lägger 20kkr på en stereo.." OK sa jag o var tyst.
Hon fortsatte skakandes på huvudet "o jag läste om en i tidningen som har lagt 40000..." ok sa jag, det var mycket... "JA DET var MYCKET kom det då!

Dröjde väl ett tag o sen kom hon hem till mig gick in i vardagsrummet o tvärstannade framför Keltik, alla svarta lådor, kablar, o en gammal skivspelare...:wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 00:38 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
hehe :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 09:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Heheh...härligt, Jan :lol: Det blev ju uppenbarligen något av det ändå:!:

Känns mkt väl igen när andra börjar prata om sina system...lite av den känslan får man väl när man hittar roliga annonser på blocket också. Där pratas det ofta om hur mycket watt en högtalare pallar. Jag har ingen aning om hur mycket mina Ninka är specade till när jag tänker efter... :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 09:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
eller vad slutstegen levererar...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 10:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jag brukar ytterst sällan tala om vad jag betalat för alla delar men den vanligaste kommentaren jag får tror jag i regel är: "Men då har du sånt här hemmabiosystem med massor av högtalare överallt då", med svaret "Nej, ett par stativhögtalare bara" --> "Jaha..jag trodde man bara köpte hemmabiosystem idag".

Den sistnämda frasen är väl inte alltid, men det om hemmabio är nästan ofelbart! Kanske alla studenter tanker ner filmer hela dagarna och därför är det mest logiskt... :?:

Edit: Härlig berättelse Jan! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Jobbade i en mindre radioaffär på en liten ort för ca 8-10 år sedan som sålde det mest alldagliga som folk behövde, kanske vi plockade hem lite roligare grejor emellanåt me oftast handlade det o att sälja 28 tums tv till äldre.
Detta var ett rätt kul jobb ändå men när man skulle demonstrera stereo för folk och skulle framhäva hur bra dom va kunde det ju bli lite mot sina principer :D
Älskade kommentaren när en herre skulle komma in och köpa en stereo runt 1996-1997 som fällde kommentaren "cd? Det är det som kommer nu va?"

_________________
Peter


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited