Carl Nyqvist wrote:
Jag är j-t dålig på att använda smileys - visst var jag en smula förbryllad över vad du skulle fråga Helpline om - men tror ändå att det var uppenbart för de flesta att det också var med glimten i ögat jag skrev inlägget. Spara på krutet grabbar.
Men tillbaka till ämnet MC, vad för typ av svar förväntade du dig från Linn?
" Thank you for your email Mr Crenshaw, actually, although we claim we designed the LP12 to last a lifetime, we recommend you keep the runtime down. Keep it switched off as much as you can".
Kanske mer rimligt med svaret du fick att LP12 inte tar någon nämndvärd skada av att snurra? Baserat på deras svar har du nu bestämt dig för att låta tolvan snurra timma efter timma i mörkret medans du slaggar?!
Den vanliga disclaimern med att det är din grejor etc men jag är väldigt nyfiken på hur du resonerar.
Carl
Har du läst tråden?
Det vi diskuterade om var hur mycket det sliter på spelaren att starta upp den i jämförelse med att låta den snurra. Jag tycker att det är rimligt att fråga Linn om de rekommenderar att man låter spelaren vara på även längre stunder trots att man inte lyssnar, eller om man bör stänga av den. Sånt här står vanligtvis i manualer...
Sen att jag var ganska säker på vilket svar jag skulle få... det är en sak. Men istället för att spekulera i frågan tyckte jag att det var bra att fråga. Och det verkade uppskattas!
Själv stänger jag alltid av skivspelaren när jag ska sova, och kommer så även att göra i framtiden, men förhoppningsvis har nån därute lärt sig att man inte ska springa och stänga av bara för att man tar en 5 minuters paus från skivlyssnadet.
/ MC