Hej doze84, jag antar att frågan var riktad till mig.
Mitt korta svar är ja eller rättare sagt åtminstone lika bra på CD-material.
DS har ju fördelen att det går att tanka hem högupplösta filer och då finns ju en förutsättning att åtminstone teoretiskt klämma lite bättre prestanda ur den teknologin.
Som vanligt, så är det ju hur man använder en teknologi som avgör mer, hur det till syvende och sist låter, än de tekniska data som teoretiskt går att uppnå. Jag har t.ex. flera SACD skivor som CD-spåret är roligare att lyssna på, än SACD spåret.
En DVD Audio skiva, som låter bra, har jag tyvärr aldrig fått lyssna på
Ofta så låter DD-spåret bättre än DTS på en del filmer....
Naturligtvis så har jag även skivor där ordningen är återställd och de högupplösta formaten levererar, en på alla sätt bättre ljudåtergivning.
Jag har bara haft CD-spelare sedan 1988 och hoppade därmed över de första generationerna, men jag tror att det är lite tidigt att helt dödförklara teknolologin, bara för att Linn har gjort det och tro att den ej går att utveckla längre.
Det är säkert ändå ett klokt val som Linn gjort, genom att "nischa" sig som "streaming audio" företag, med tanke på de stora Q problem som Linn haft med laser baserade spelare.
Jag tror att Linn också mycket väl skulle kunnat ta fram en ännu bättre CD spelare, men att de främst avstog pga driftsproblemen, som de haft med bl.a. lasrarna
Mvh MRTweak