selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 03:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 19:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
Mindrunner wrote:
...Men köper man en Soundbridge eller Squeezebox så tror jag att den använder man som partyspelare...
Du menar partydödare!? Finns det mycket bättre tillfällen att spela på en Linn-stereo?
Ja alltså, ett party där man kan spela sina skivor på en LP12:a är inte mycket till party, då är det för städat ;-)

/ B

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 20:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har funderat lite mer på det här med CD vs DS. LINN kanske anser att musik via NAS och en DS, Squeezebox eller liknande ännu inte är accepterat ("stodgy old salesmen") vare sig hos majoriteten HiFi-försäljare eller -kunder. CD-skivan är ju inte helt död än, även om 5-årsöverlevnaden blir allt sämre... Detta skulle möjliggöra försäljning av både CD- och DS-spelare parallellt, i alla fall ett tag. Under tiden blir den "nya" tekniken allt mer accepterad. Om man nu dessutom inom säg ett halvår-år har släppt Klimax, Akurate och Majik DS, kan man konkurrera på bred front med andra tillverkare.

Min flickvän blir knappast ledsen om mina "fula" CD-skivor försvinner från vardagsrumsväggen! Däremot har hon faktiskt lite betänkligheter ang hur jag (!) skall hantera det faktum att jag inte kan ha albumet fysiskt i min hand när jag köper/lyssnar på ny musik. Jag har ju hitintills varit rätt negativt inställd till nedladdad musik, vilket iofs mest är pga kvalitetsaspekten, men ändå! Hårddiskkrascher är ju inte heller särskilt kul...

Vem vet, de pengar som vi nu betalar för transportdelen i en CD-spelare kommer vi kanske få satsa på speglande hårddiskar, brandväggar, virusskydd etc etc framöver!

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 21:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Ja alltså, ett party där man kan spela sina skivor på en LP12:a är inte mycket till party, då är det för städat ;-)
Jojo Bill.
Du renoverar väl lägenheten efter dina partyn :roll:

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Bill50x wrote:
Jojo Bill.
Du renoverar väl lägenheten efter dina partyn :roll:
Nejdå, den perioden i mitt liv är över se´n jag flyttade från Göteborg :-)

Men jag skulle aldrig drömma om att låta någon annan hantera min LP12:a med tanke på vad ett nålbyte skulle kosta. Oavsett fest eller inte.

Har jag fest förseglas LP12:an.

/ B

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 07, 2007 21:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pediatrik wrote:

Vem vet, de pengar som vi nu betalar för transportdelen i en CD-spelare kommer vi kanske få satsa på speglande hårddiskar, brandväggar, virusskydd etc etc framöver!
klok tanke det där. Ofta med produktutveckling så talas det ofta om att saker ska bli enklare men i själva verket så att gamla problem försvinner och nya tillkommer.

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00