selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 05:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 510 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2004 22:12 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Intressant! Tror du att du hellre skulle leva med en Klout passivt än en 5125 passivt (aktivt antar jag att Klouten får se sig slagen)?

Jag väntar på bilder lika ivrigt som du väntar på en till Klout ;) Du kan ju kolla ebay, där brukar det gå Klouts lite titt som tätt, om än lite dyrare än vad priserna brukar vara här i Sverige.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2004 22:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Ayn wrote:
Intressant! Tror du att du hellre skulle leva med en Klout passivt än en 5125 passivt (aktivt antar jag att Klouten får se sig slagen)?
Passivt har jag ingen aning om för det har jag inte lyssnat på men aktivt så får tyvärr?!? 5125:an se sig överkörd. Hoppas inte jag vänder upp och ner på någons perfekta värld *ler*


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2004 23:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hehe, ptja min värld lyfter du inte upp- och ner på iaf. :)

Anledningen till att jag frågar är att jag (äntligen) ska ta och köpa mig ett vettigt slutsteg till hösten, och det lutar mest troligen åt ett Klout. Lite funderar jag på ett 5125 dock, men då blir det en uppgång i pris som jag inte vet om den kan vara befogad.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2004 23:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Jag tycker att dom är så pass olika i ljudkaraktär så du borde fråga dig själv vilken typ just du vill ha.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 11, 2004 00:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
OTTO wrote:
Jag tycker att dom är så pass olika i ljudkaraktär så du borde fråga dig själv vilken typ just du vill ha.
Är nog benägen att hålla med dig.Klout hör till den äldre skolan och är en personlig favorit för mig bland Linns slutsteg.Kanske inte lika korrekt som de nya stegen men otrolig rolig att lyssna på.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 11, 2004 22:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
new order wrote:
Är nog benägen att hålla med dig.Klout hör till den äldre skolan och är en personlig favorit för mig bland Linns slutsteg.Kanske inte lika korrekt som de nya stegen men otrolig rolig att lyssna på.
Korrekt och korrekt. Någonstans får man sätta gränsen, du kan inte lansera produkter i all framtid i samma anda utan att någonstans kliva över en gräns.
Anser att Linn har drivit sitt koncept så pass långt att dom tappat känslan i musiken någonstans på vägen. Om nu detta beror på att jag har underutvecklade sinnen så får det väl vara så men jag kan inte riktigt komma överens med, om man nu får kalla det "det nya soundet". Kanske kräver en lång inlyssningsperiod, vad vet jag.
I detta fall så anser jag att Linn vänder sig till en ny kundkrets och lämnar oss "gamla trogna" i sticket, hur länge kan man överleva på att skaffa sig nya kunder utan att tappa gamla?? Marknaden är inte oändlig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 00:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
new order wrote:
Är nog benägen att hålla med dig.Klout hör till den äldre skolan och är en personlig favorit för mig bland Linns slutsteg.Kanske inte lika korrekt som de nya stegen men otrolig rolig att lyssna på.
Korrekt och korrekt. Någonstans får man sätta gränsen, du kan inte lansera produkter i all framtid i samma anda utan att någonstans kliva över en gräns.
Anser att Linn har drivit sitt koncept så pass långt att dom tappat känslan i musiken någonstans på vägen. Om nu detta beror på att jag har underutvecklade sinnen så får det väl vara så men jag kan inte riktigt komma överens med, om man nu får kalla det "det nya soundet". Kanske kräver en lång inlyssningsperiod, vad vet jag.
I detta fall så anser jag att Linn vänder sig till en ny kundkrets och lämnar oss "gamla trogna" i sticket, hur länge kan man överleva på att skaffa sig nya kunder utan att tappa gamla?? Marknaden är inte oändlig.
Synd att du missade KELTIK affären, men ärligt skulle jag också få ÅGREN om mina KELTIKs skulle väck...

De är GRYMT mycket bättre än KABER!!!

Du gör helt rätt som samlar på dig KLOUT under tiden. De passar SUPERBRA ihop med KELTIK :lol: speciellt om du ska spela högt. :D
O är dessutom billiga nu!
(KABER behöver kraftiga steg med för att "lyfta")

Vem vet, kanske kan du köpa mina när jag byter upp mina i framtiden till AKURAT.
Men bara om du spelar BRA musik :lol: De är liksom vana vid det o kan bli lite sura av dålig - haha


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 00:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Fick ett telefonsamtal av Keltikägaren tidigare ikväll *suck*.........

Han undrade om jag fortfarande var intresserad av en affär.......................................*nu är det min tur att ha ångest*

Måste ta fram kulramen och räkna på det här, kanske inte har optimalt utrymme i dagsläget men som du antyder sportbilentusiasten så är det något att bita i. Keltik har en enorm potential bara man lägger manken till med inställningar och rätt elektronik framför.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 01:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Fick ett telefonsamtal av Keltikägaren tidigare ikväll *suck*.........

Han undrade om jag fortfarande var intresserad av en affär.......................................*nu är det min tur att ha ångest*

Måste ta fram kulramen och räkna på det här, kanske inte har optimalt utrymme i dagsläget men som du antyder sportbilentusiasten så är det något att bita i. Keltik har en enorm potential bara man lägger manken till med inställningar och rätt elektronik framför.
Det är superenkelt... har du hört KLOUT/KELTIK?
En stilla undran - varför ska han sälja? uppgradera eller behöver slantarna?
Om han ska uppgradera förstår jag att har ågren, mycket pengar blir det om man ska ha något bättre!
Vet du vad han i så fall funderar på att köpa?
Rätt sugen på att snacka med den killen då jag (ev) ska uppgradera


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 01:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Fick ett telefonsamtal av Keltikägaren tidigare ikväll *suck*.........

Han undrade om jag fortfarande var intresserad av en affär.......................................*nu är det min tur att ha ångest*

Måste ta fram kulramen och räkna på det här, kanske inte har optimalt utrymme i dagsläget men som du antyder sportbilentusiasten så är det något att bita i. Keltik har en enorm potential bara man lägger manken till med inställningar och rätt elektronik framför.
Glömde en sak...
Det har ju inte sålts så många KELTIK's i Sverige så det kan ju dröja innan nästa dyker upp. KLOUTs borde det finnas gott om så köp bara burkarna om kassan tryter.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 01:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:

Det är superenkelt... har du hört KLOUT/KELTIK?
En stilla undran - varför ska han sälja? uppgradera eller behöver slantarna?
Om han ska uppgradera förstår jag att har ågren, mycket pengar blir det om man ska ha något bättre!
Vet du vad han i så fall funderar på att köpa?
Rätt sugen på att snacka med den killen då jag (ev) ska uppgradera
Jodå! *rannsakar minnet*
maxad 12:a-Kairn-4*Klout

sinnessjukt system!!
Jag vet vad du har och suktar efter samma sak............

Verkar som att han sneglar på Audio Artistry istället, dom är nich so billisch, om du förstår?!?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 01:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
sportbilsentusiasten wrote:

Det är superenkelt... har du hört KLOUT/KELTIK?
En stilla undran - varför ska han sälja? uppgradera eller behöver slantarna?
Om han ska uppgradera förstår jag att har ågren, mycket pengar blir det om man ska ha något bättre!
Vet du vad han i så fall funderar på att köpa?
Rätt sugen på att snacka med den killen då jag (ev) ska uppgradera
Jodå! *rannsakar minnet*
maxad 12:a-Kairn-4*Klout

sinnessjukt system!!
Jag vet vad du har och suktar efter samma sak............

Verkar som att han sneglar på Audio Artistry istället, dom är nich so billisch, om du förstår?!?
Vad kör han på idag då - berätta!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 01:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
Vad kör han på idag då - berätta!
Haft dom som prydnader i 3 år *knäppskalle*

Har för mig att han har kört karik-numerik-kairn-4*klout med klimaxfilter tidigare...........osäker

kanske till och med 3* klimax twin......måste fråga


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 02:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Vad kör han på idag då - berätta!
Haft dom som prydnader i 3 år *knäppskalle*

Har för mig att han har kört karik-numerik-kairn-4*klout med klimaxfilter tidigare...........osäker

kanske till och med 3* klimax twin......måste fråga
Fråga om han har en Ferarri i garaget.
Det där att bara HA saker är typiskt för dessa ägare...
Å andra sidan håller inte bilarna för att köras.

Nej, jag har FÅ saker, men de är o andra sidan BRA o nyttjas OFTA.
Saknar dock en riktig sportbil :cry:
Om han har en bil som samlar damm så har jag ett förslag; Han kan köra den till mig, o under tiden han lyssnar på min anläggning så kör jag en sväng med bilen.

Erbjudandet står öppet till ALLA med kul bilar! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 13, 2004 11:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Får man vara så fräck att fråga hur gamla dina Keltik är och om du har lyssnat på äldre resp nyare modeller?? Är intresserad av skillnader mellan de olika uppgraderingar som gjorts.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 510 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited