Ja, jag älskar henne, annars hade problemet varit lättlöst
Hon gjorde en stor kompromiss när hon flyttade in hos mig, därför misstänker jag att jag måste vara medgörlig på minst tio sådana här "småsaker" för husfridens skull. Vad hennes insats var? Hon lät bli att ta med sig sitt älskade husdjur - katten Spider! Jag är allt annat än djurvän och drabbas av hösnuva när jag träffar den alltför ofta. När katten är borta påminns jag ständigt om vilken stor uppoffring det var för henne (den bor numera hos hennes föräldrar, jag har inte dödat den) och hur många gentjänster jag är skyldig henne.
Åter till ämnet. Hon tycker att tyg är vackert och underlättar städningen. Hon tycker mina högtalare är fruktansvärt fula. De är ju så raka och lådlika. Hennes dröm vore väl att jag satte dem i svarven för att ge dem ett skulpturlikt utseende. Det vi nu har på tapeten är att köpa ett vackert och diskret tyg att trä på högtalarna, en sk. strumpa. Men att jag när jag spelar på dem kan ta av dem för att inte försämra ljudet. Jag tycker inte att den lösningen känns helt bra, eftersom jag tycker mina högtalare är vackra att se på, även när jag inte spelar musik. Men klart bättre än att ständigt få spela med något otäckt tyg över. Jag misstänker dock att hon kommer att vilja ha så lite musik som möjligt på, bara för att slippa se mina dyrgripar.
Jag antar att ni redan dömt ut vårt förhållande, men vi har faktiskt väldigt roligt ihop för det mesta och många andra gemensamma intressen. Hon är inte helt fel att titta på heller
Jag behåller gärna min avatar sålänge den inte bryter mot någon regel och moderatorerna tycker den är okej.
Tack för alla tips jag hittills fått. Livet är inte lätt alla gånger.