selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:06

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 18:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sluffe wrote:
kan nån förklara för mig vad avataren betyder? är inte van vid så fina ord
En avatar är den lilla bild man kan koppla till sitt användarnamn. I mitt fall The Fabulous Furry Freak Brothers! 8)

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 09:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ingen annan än jag som reflekterar över att Erik inte själv skriver något i sin ganska långa tråd? Sen håller jag med om att Erik ska byta avatar

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 10:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

HAHA
Nu förstår jag va ni menar, jag trodde det va underskriften om Erika och Erik A som avsyftades inte bilden :D

Jag missuppfattade, även om jag inte ser det stötande i bilden heller men jag är ju rätt liberal också :D

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 17:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Ingen annan än jag som reflekterar över att Erik inte själv skriver något i sin ganska långa tråd?
Jo, han kanske inte tänkte sig relationsråd i första hand :wink:

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 17:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Relationsråd eller inte, men själv tror jag att strumpa över högtalarna är helt fel väg att gå, hur man än vänder på det. Dels ur den självklara aspekten att det troligen försämrar ljudet, men också för att inget syns så mycket som det man försöker dölja. Möjligen skulle Erik och hans flickvän uppfatta högtalarna som mindre prominenta i rummet, men jag skulle tro att majoriteten, liksom jag, skulle uppfatta dem lika väl dolda som flinten hos en skallig man med "hämt-frilla" (eller som amerikanerna säger "comb-over").

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 21:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag menade absolut inte att det inte verkar behövas... Bara att det kanske inte är vad man väntar sig på ett HiFi-forum.

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 22:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tror nog att allt bara var ett skämt som jag var inne på tidigare men jag ser gärna att jag blir motbevisad. Ju fler vi blir på forumet desto bättre med eller utan strumpor :)

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:04 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Ja, jag älskar henne, annars hade problemet varit lättlöst :oops:

Hon gjorde en stor kompromiss när hon flyttade in hos mig, därför misstänker jag att jag måste vara medgörlig på minst tio sådana här "småsaker" för husfridens skull. Vad hennes insats var? Hon lät bli att ta med sig sitt älskade husdjur - katten Spider! Jag är allt annat än djurvän och drabbas av hösnuva när jag träffar den alltför ofta. När katten är borta påminns jag ständigt om vilken stor uppoffring det var för henne (den bor numera hos hennes föräldrar, jag har inte dödat den) och hur många gentjänster jag är skyldig henne.

Åter till ämnet. Hon tycker att tyg är vackert och underlättar städningen. Hon tycker mina högtalare är fruktansvärt fula. De är ju så raka och lådlika. Hennes dröm vore väl att jag satte dem i svarven för att ge dem ett skulpturlikt utseende. Det vi nu har på tapeten är att köpa ett vackert och diskret tyg att trä på högtalarna, en sk. strumpa. Men att jag när jag spelar på dem kan ta av dem för att inte försämra ljudet. Jag tycker inte att den lösningen känns helt bra, eftersom jag tycker mina högtalare är vackra att se på, även när jag inte spelar musik. Men klart bättre än att ständigt få spela med något otäckt tyg över. Jag misstänker dock att hon kommer att vilja ha så lite musik som möjligt på, bara för att slippa se mina dyrgripar.

Jag antar att ni redan dömt ut vårt förhållande, men vi har faktiskt väldigt roligt ihop för det mesta och många andra gemensamma intressen. Hon är inte helt fel att titta på heller :wink:

Jag behåller gärna min avatar sålänge den inte bryter mot någon regel och moderatorerna tycker den är okej.

Tack för alla tips jag hittills fått. Livet är inte lätt alla gånger.

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ifall att hon gett upp sin katt så måste jag hålla med om att det är en uppoffring större än en ev högtalarstrumpa och har full förståelse för att du får göra kompromisser efter det. Hoppas bara att du menar så som du skriver, dvs "att du påminns..." och inte att "hon påminner dig om vilken stor uppoffring det var". Att på det sättet skuldbelägga är aldrig en bra grund att sen gå vidare från.

Tror så som jag skrivit tidigare att en högtalarstrumpa snarare skulle framhäva än dölja högtalarna, och dessutom har jag svårt att se att det skulle bli mer lättstädat med den på. Men är det vad hon vill ha för att vara nöjd och du känner att du kan leva med det så är jag den förste att önska er lycka till.

Avseende din avatar så är det ju ingen jag skulle ha valt, men tycker inte heller att den stör särskillt, så för mig får du gärna ha kvar den.

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:19 
Site Admin
Site Admin

Ja, vore det bara för utseendet (och inte ljudet + priset) skulle alltså det gå hem med något Sonus Faber-aktigt?

Image

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:41 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Har nu bytt till en mer "rumsren" bild enligt vädjan/önskemål.

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Du kanske kan kolla med teknokraterna på www.faktiskt.se , är helt säker på att ljudmässigt "transparent" tyg har varit ämne för någon tråd där.

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det här med strumpa låter inget vidare hursomhelst. Leta efter en annan högtalare, kanske vita väggmonterade unik är något.

Detta är jajo´s bakhögtalare:
Image

Jajo: Hoppas du inte har något problem med att jag la upp din bild. Om du har det pma mig, så tar jag bort den.

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Clas: nejdå :) Jag har ju föreslagit Unik redan så det passar bra.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 21:11 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Onekligen snyggt, men det är ju inte jag som behöver övertalas... 8)

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+02:00