Lejonklou wrote:
Jag tycker:- Genki bättre än CMS R1
- Genki och CMS R2 ungefär lika bra
- CMS Di och -06 bättre än Genki men klart sämre än Ikemi
Med en Ikemi som källa blir det roligt med CD, satsa på en sån om det går. Inget under den har fått mig att spela CD med någon större behållning.
Såväl Katan som Tukan har jag provat vägghängt, i två lägenheter och på 3 olika sätt. Det blev tyvärr olidligt dåligt varje gång, trots att det är fantastiska högtalare när de står rätt uppställda. Dessutom hördes det till grannarna - inte bara till den närmaste utan i hela huset.
Ikemi ser jag väl som nästa steg, det är inte bara själva spelaren, det ska ju till för- och eftersteg också och det spränger budgeten ordentligt.
Vi har ju helt olika erfarenheter av ljud, jag har bara haft stormarknadsprylar och kompaktanläggningar tidigare så för mig borde classik music vara ett ordentligt lyft, eller? Jag tyckte i alla fall det när jag lyssnade på classik musik (en tidig modell utan radio) med ett par katan. Det lät helt enkelt "bättre" än det jag varit van vid tidigare.
För mig, med min begränsade erfarenhet borde jämförelsen kanske handla om classik music kontra någon "vanlig" cd + reciever kombination (mer rättvist att jämföra med en reciever då music också har inbyggd radio).
Om man tänker så, vilket kanske inte är helt rätt men i alla fall lättare för mig att förstå, vilket ungerfärligt pris (nypris) ligger en "vanlig" cd + recieverkombination på som kan matcha music?
Ang. vägghängt har du nog rätt, ljudet fortplantar sig nog rätt mycket i en vägg. Men hur ser du på att ställa dem på bänk?