selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 17:50

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 01, 2006 00:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Clas wrote:
Nu förstår jag inte.....det är väl exakt vad Malte är.....
Att "slå huvudet på spiken" betyder att träffa/säga precis rätt.

Det är roligt med talesätt, jag läste att en majoritet av svenskarna enligt någon undersökning trodde att "en björntjänst" betydde en jättestor tjänst, troligen på grund av likheten med uttrycket "björnkram". :D
Nu la du allt lök på laxen Fredrik - du har insett att förståelse för aforismer är A och O i kommunikation.

Herrens År 2006
Carl

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 01, 2006 20:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Carl Nyqvist wrote:
Nu la du allt lök på laxen Fredrik - du har insett att förståelse för aforismer är A och O i kommunikation.
Alltså: Lök på laxen...

Vänta. Jag får vibbar av lömsk fälla... offentligt hån och förödmjukelse... Reträtt!

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 03, 2006 11:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Harry Våffla wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Harry Våffla wrote:
Mer information om ny lokal kommer snart, håll koll på Ljudkompaniets hemsida för mer information.

En sak som jag tycker låter väldigt trist är att många nya kunder har demat prylar för fullt hos dom men köper dom nånstans på nätet istället för att spara någon krona. Jag har sagt det förut, det sättet att agera kommer att döda våra bra service suppliers i Sverige. Och då kommer det inte att finnas nånstans att lyssna på grejerna innan man handlar. Än mindre få bra service. Mycket trist utveckling måste jag säga... :cry:
Fast andra butiker klagar inte på detta.
Det är en naturlig utveckling. Bara att anpasa sig o erbjuda konsumenterna som köper hos butiken ett så pass stort mervärde att de stannar.

tex löpande kontakt o tweaks som ökar prestandan.
Vad menar du med att anpassa sig? Att jobba utan lön på ideell basis är det att anpassa sig?

Jag skulle vilja påstå att med Internetanvändningen så har det uppstått en snålhetsattityd där många kunder inte tänker på att den lilla merkostnaden är den som garanterar att det finns en lokal butik med ett bra sortiment och god service. Om alla alltid ska handla på nätet för att spara de sista hundralapparna (även om det ibland kan bli dyrare med frakter m.m.) är att lura sig själv.

Att överhuvudtaget kunna tänka sig att utnyttja en handlare där man lägger ned mycket tid på att dema och prova och låna hem, därefter köpa grejerna på nätet istället för att spara 500 kronor är ett jäkla sätt. Med det synsättet dröjer det inte länge innan man får nöja sig med att bläddra på en hemsida och titta på nya produkter....

Det är bara att titta här på forumet, jag tycker man ser den attityden i många trådar där man bara tittar på priset på en produkt och inte tänker längre än så. Att SIBA och Onoff konkurrerar med billigt, billigt, billigt är en sak men det är trist att se att samma företeelse finns i vår lilla community också.
Harry, läs mitt inlägg igen.
Man måste erbjuda kunderna det lilla EXTRA som gör att de stannar kvar.
Alla som köpt op ONOFF vet att support kan de inte stava till. Installationshjälp etc.
DET är just DET Linnhandlarna ska göra

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 08, 2006 23:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Läste just på ljudkompaniets hemsida att de fått klart med ny lokal. De kommer att slå upp portarna den 11/9 och fram till dess sköta varuutlämning och annat efter överensskommelse.

Den nya lokaler ligger enligt hemsidan på skolgatan 3 vilket är mer centralt än nuvarande. Ni som minns deras första lokaler i V-dalahuset har i stort sett vägbeskrivningen klar. Detta ligger om hörnet upp för backen mot observatorielunden.

Spännande.

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 19:22 
Site Admin
Site Admin

*bump*

Hur är nya lokalerna, större/mindre - bättre?! Har sortimentet förändrats något i och med flytten? Var flytten främst för att få nya centralare lokaler eller?

Finns ju ett gäng Uppsalabor här på forumet, lite information sitter ni säkert och trycker på.

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 19:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ny lokalerna är mycket mindre. Endast ett lyssningsrum på kanske 8kvm. Känns som om man offrat mycket yta och kvalitet på butiken för ett centralare läge. Tyvärr.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 12:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

dr Hollow wrote:
Ny lokalerna är mycket mindre. Endast ett lyssningsrum på kanske 8kvm. Känns som om man offrat mycket yta och kvalitet på butiken för ett centralare läge. Tyvärr.
Vem vet, vi kanske inte har sett allt än... :)

Det är inte helt fel att bara ha 5 minuters promenad till butiken om man vill komma in och få goda råd eller köpa nåt tillbehör. Jag brukar faktiskt sällan lyssna i butiken - det är bättre att låna hem grejer och lyssna i sitt eget system.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 12:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
dr Hollow wrote:
Vem vet, vi kanske inte har sett allt än... :)

Det är inte helt fel att bara ha 5 minuters promenad till butiken om man vill komma in och få goda råd eller köpa nåt tillbehör. Jag brukar faktiskt sällan lyssna i butiken - det är bättre att låna hem grejer och lyssna i sitt eget system.

/ jajo
Får hoppas att jag är överdrivet negativ, var bara besviken när jag såg de nya lokalerna.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 15:11 
Site Admin
Site Admin

För nya kunder som först av allt vill bilda sig en grundläggande uppfattning om produkterna är det inte direkt någon höjdare med otillräckliga demorum.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 16:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
För nya kunder som först av allt vill bilda sig en grundläggande uppfattning om produkterna är det inte direkt någon höjdare med otillräckliga demorum.
Det är många parametrar som ska vägas in, men jag välkomnar verkligen ett mer centralt läge. Jag tror faktiskt att dom kommer få ihop åtminstone en bra demosetup, men flera samtida demos kommer nog inte funka. Jag är ganska säker på att grabbarna funderar på ett sätt att dema saker mer seriöst, vi får se vad som händer...

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 18:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Centralt läge är viktigare än stora ytor.
Ligger man "off" så får man inte in kunder som går runt i centrum o bara "upptäcker" butiken.

Att små lokaler funkar är Tonläget ett bevis på.
Dock, grabbarna i uppsala har flyttat alldeles för ofta :!:
Mitt emot VDala var väl grymt bra läge, men en stor ström studenter som passerade förbi.
Dessutom låg butiken mitt i "stråket" man använder att gå in/ut ifrån centrum - kalas för exponering.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 19:08 
Site Admin
Site Admin

Två kollegor till mig som stack iväg till Ljudkompaniet häromdagen kom tillbaka med ett klart mer negativt intryck av butiken än de hade innan. Om det ska vara en fördel med centralt läge får man se till att dra fördel av läget och vinna nya kunder. ;)

Men förhoppningsvis var det ett undantag. Om de lyckas få fler kunder och totalt sälja mer så är det ju helt klart ett lyft att byta lokaler!

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 19:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Två kollegor till mig som stack iväg till Ljudkompaniet häromdagen kom tillbaka med ett klart mer negativt intryck av butiken än de hade innan.
Vad tycker du själv om butiken?

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 20:50 
Site Admin
Site Admin

Har inte haft anledning att besöka den ännu! Åtminstone inte om du menar butiken = lokalerna. Gamla lokalerna gillade jag. :)

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 23:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Å hur tolkar man detta??

ljudkompaniet.com
This domain name expired on 09/28/2006 and is pending renewal or deletion.

Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00