Hejsan, (tack för intressant PM sportbilen) väldigt många intressanta inlägg och tendensen är tydlig: ju längre denna tråd blir ju mindre snackas det om att "blanda linn med annat"
Verkar som om de flesta tycker det är liktydigt med att sätta på folkvagnsfälgar på en Mercedes S-klasse..
Mycket "hålla med" här, men jag måste ändå säga att jag är rörande överens om att det inre rummet är väsentligt bättre hos HF.
@ Henrik som skrev ang Marantz dv-12s2: Jag är ändå gasnka övertygad om att det är där du skulle ha den största förbättringen att hämta. Ditt förstärkeri är ju mycket bra redan som det är. Gå till HF och be att få låna en Unidisk 2.1 eller vänta tills Majk CD kommer och låna hem en sån.
/Henrik
Hoppas du har fel men blir nyfiken på vad du grundar detta på?
Vad gäller Linns top end prylar som kan låta uurk om fel ihopsatt:
Många kloka ord har sagts och jag måste motvilligt "hålla med" även här:
Hur kan någon vara säker på att:
- ens egna förväntningar inte färgar lyssningsintrycket?
- ens känslomässiga "mode" för dagen inte kan vara minst så avgörande?
- ens omedvetna del inte letar fel när man är medveten om att det är/inte är enbart Linn i riggen?
Att vara helt öppen och befinna sig i ett tillstånd som inte är påverkat av förflutna erfarenheter är kanske det enda som kan ge ett "sant" lyssningsintryck - detta gör det förstås omöjligt att jämföra något med något annat och då kommer nästa fråga:
Är det möjligt att uppleva att något låter helt perfekt utan att ha referenser?
/Björn (tyckte det var dags att inte bara heta Braincooler)