Ja det vart inga nya högtalare

kännde bara som att jag inte hade slutsteg som skulle få keltik att spela tillfredställande jag lyssnade även på espekt med 5125án och det vart helt klart mera bas men inte någon riktig wow känsla mot mina aktiva katan, så passivt med espekt och 5125 känndes inte som någon riktigt stor uppgradering med tanke på att det ändå kostar 37k
Keltikarna kunnde jag inte lyssna på ett bra sätt de stod ute i affären på ett ostadigt podium och de ville inte flytta dom p.g.a det inte fanns tid att rigga dom i ett lyssningsrum
det sista vi gjorde var att biampa espekt hötalarna med 2 st 2250, och helt klart så känndes det som att jag nu ville dra hem espektarna men tyvärr så hade jag inte budget till bäde steg samt högtalare
Så jag bestämde mig att tänka lite framåt och tog 2 st 2250 med mig hem monterade i de aktiva korten.
Ja jag har inte hunnit lyssna så mycket än, men vilket lyft för katan när dom fick lite mera mat, hårdrock t.e.x tidigare på 5125 har låtit väldigt tamt inget ös alls, jag har trott att det har berott på att katan saknar förmåga att pumpa bas, men nu med 2*2250 är det rejält med drag, elgittarer ger nu en helt annan känsla ja allt vart mycket bättre, visst saknar man kanske lite bas fortfarande men vilket ös i övrigt
Visst hade säkert ett par keltik eller espekt varit kul men tyvärr så känndes det som att jag skulle ha köpt något och hela tiden velat ha nya slutsteg och på det viset inte känt mig nöjd.
Nu istället känns det som att man är betydligt bättre rustad för att byta högtalare eller rent av kanske bara komplitera med en riktigt bra subb när det blir dags plus att mina katan vart så mycket roligare
En annan sak som kom på köpet nu var att jag kunde biampa min 5120 center med mitt 5125 och det vart också ett rejält lyft, vet inte om det är för att lasten från frontarna är borta från 5125án eller om själva biampning gav det extra, kanske en mix av båda
Summa av allt är som det känns att jag fick ett rejält lyft och ändå inte köpt fast mig i något som behöver ytterligare uppgraderingar för att låta som man vill