sportbilsentusiasten wrote:
siffernisse wrote:
Tycker personligen det går framåt hela tiden på ett positivt sätt för Linn.
Det tycker jag med, men det var ju inte det jag diskuterade. Heller inte Dynamik som otvetydigt är ett stort framsteg.
Vore bättre om du läste vad jag skrev, svarade på det jag skriver - och undviker gliringar och ord som "gnäll" i dina svar.
Har du helt missat det beröm jag ger Linn i mina inlägg? Du ska nog försöka se helheten.
Allt sedan jag började köpa Linnprodukter på 80talets mitt har jag försökt se nyktert på deras produkter. Beröm när så varit befogat och kritik när det varit befogat. Linn har alltid velat diskutera deras produkter med kunderna.
Samma sak med Lejonklous produkter som heller inte alltid varit klockrena. Fredrik har varit duktig på att lyssna på input och varit oerhört snabb med att åtgärda relevanta synpunkter. Effektiv produktutveckling handlar om att vara öppen för intryck från andra.
Om du tror att det bara är några svenska Tune Dem-nördar som har synpunkter på Exakt så läs på Linns forum, eller här:
http://www.hifikabin.me.uk/viewtopic.php?f=1&t=270
Jo det är blandade intryck av Exakt, som om allt annat. Vissa blir tydligen besvikna och det är ju tråkigt då man önskar att människor ska få vara glada,
men "Tune Dem-nördarna" är lyriska även på detta Engelska forum tydligen.
Är man mer "nykter" och trovärdig om man är negativ till något? Personligen anser jag att positiva och negativa upplevelser är lika mycket värda, men jag uppskattar inte den drivkraften hos människor som ser som sin plikt att förpesta sociala mötesplatser med ständigt negativa åsikter oavsett IRL eller på internet.
Att det råder delade meningar över Exakt tolkar jag inte heller som ett argument för att det inte skulle vara bra grejer. De flesta har fått sina intryck från handlare och mässor vid ett fåtal tillfällen. Exakt kräver en ny tuning av anläggningen och rumskorrigeringen kräver en hel del testande ser det ut som.
På de få anläggningar jag har hört har jag föredragit denna funktion avslagen. Dock sa man på HF nyligen att de utarbetat en metod så att de numera
alltid klarar tuna-in förbättring med denna funktion oavsett om man har bra eller dåligt utgångsläge.
Att faktiskt många är lyriska betyder att det finns potential när installationen är bra. Att prestandan kan variera ser jag som antingen ett tunings-problem eller kvalitetsproblem hos LINN om det beror på hårdvaran.
Angående Exakt tekniken så känns den väldigt straightforward för LINN. De har ju lagt rätt mycket fokus på sina analoga filter(Aktiva), då känns det naturligt att ta nästa steg till digital signalbehandling för att öka prestandan.
Jag vill gärna att LINN fortsätter marknadsföra sina produkter med just tekniska argument då jag anser att det är teknisk utveckling som ger prestanda, inte "Guds hand". Självklart måste även "LINN -Just listen" fortfarande vara ledordet. Men jag ser inte att det finns någon konflikt här ännu.