selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
UK priser = prutmån? https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=932 |
Page 2 of 6 |
Author: | ANA [ Wed Dec 15, 2004 20:22 ] |
Post subject: | |
Handlar mycket med England själv genom min egen firman, dock ej stereogrejor. Det mesta av prisskillnaden ligger ju i momsen, 25% jämfört med 17,5%. Om man som svensk handlare ska matcha Englandspriser kommer man alltså att tappa 6,4% i intäkter om man mot förmodan har samma inköpspris. |
Author: | fredde [ Wed Dec 15, 2004 20:23 ] |
Post subject: | |
Mortifikator Crenshaw wrote: Linn och sina handlare är som handen i handsken - ett mycket nära och övervakat samarbete så att kunden ska få bästa möjliga service från sekunden han kliver in i butiken till när grejerna är installerade av proffs i hemmet, och återger musik med maximal prestanda. ![]() Däremot är handlarna absolut nödvändiga för att man ska kunna få 12an justerad eller uppgraderad! |
Author: | Haakan [ Wed Dec 15, 2004 21:06 ] |
Post subject: | |
Mortifikator Crenshaw wrote:
mc detta var intressant...jag har personligen aldrig handlar nej...dock har jag flera polare som regelbundet uppgraderar sina anläggningar... har en polare som lagt ner flera 100k på olika linnprylar ( han har tom linn i kiosken han äger, dvs nuvarande bodyshop i luleå ) så snacka inte om att jag aldrig vart å handlat grejer...han får service ja givetvis...vem skulle inte få det om man handlade för så mycket pengar? sen får du det att låta som om linn är det enda märket som "tar hand" om sina kunder... ibland blir jag så trött mc på dina replys...du får det verkligen att låta som att man är en idiot som handlar begagnat...dock så ska du veta att jag handlar begagnat just av den orsaken, jag vill INTE betala 3ggr så mycket pengar bara för att nån ska komma å installera grejerna? vad mer erbjuder linn som är så unikt jämfört med andra märken? du måste naturligtvis bedöma mot märken som ligger i samma prisklass...dom flesta seriösa handlar gör iaf installationer hemma hos folk.. |
Author: | Mortifikator Crenshaw [ Wed Dec 15, 2004 21:09 ] |
Post subject: | |
fredde wrote: Nja, så ser verkligheten inte ut på vissa ställen tyvärr. Detta gäller dessutom på sin höjd för dem som bor i stan där butiken ligger, och inte ens det i vissa fall. Väntar fortfarande på att få mina Ninka (som jag redan sålt) installerade... / MC |
Author: | Mortifikator Crenshaw [ Wed Dec 15, 2004 21:20 ] |
Post subject: | |
Haakan wrote: mc detta var intressant...jag har personligen aldrig handlar nej...dock har jag flera polare som regelbundet uppgraderar sina anläggningar... Har du varit och handlat grejerna åt honom, eller har du varit med när han köpt prylarna? Om det är det senare du syftar på så visst - då har du varit med en person som köpt en produkt hos en Linn-handlare, men det är inte samma sak som att själv vara aktiv kund hos samma handlare. Det är stor skillnad. Haakan wrote: sen får du det att låta som om linn är det enda märket som "tar hand" om sina kunder... Haakan wrote: ibland blir jag så trött mc på dina replys...du får det verkligen att låta som att man är en idiot som handlar begagnat...dock så ska du veta att jag handlar begagnat just av den orsaken, jag vill INTE betala 3ggr så mycket pengar bara för att nån ska komma å installera grejerna? ![]() 3 gånger mer kostar det inte att stödja sin handlare och det handlar inte bara om att man ska få hjälp med installation. Det handlar också om att få råd och tips, få demonstrationer av nya produkter och tillgången till prylar som oundvikligen är bäst hos en handlare. För att inte tala om det kanske viktigaste av allt: garanti! Haakan wrote: vad mer erbjuder linn som är så unikt jämfört med andra märken? du måste naturligtvis bedöma mot märken som ligger i samma prisklass...dom flesta seriösa handlar gör iaf installationer hemma hos folk.. / MC |
Author: | fredde [ Wed Dec 15, 2004 21:33 ] |
Post subject: | |
Mortifikator Crenshaw wrote:
Bemötandet är det normalt sätt inget fel på men när produkten är betald så bryr de sig inte mer. |
Author: | Haakan [ Wed Dec 15, 2004 21:37 ] |
Post subject: | |
Mortifikator Crenshaw wrote:
![]() jag har vart med då han spenderat flera hundratusen kronor...samt vid div installationer osv.....dvs inte EN pryl... vad jag menar är alltså, garanti är bra! dvs högtalare begagnat har jag faktiskt lite svårt för...men övrig elektronik är ju inget som helst problem...det e ju så billigt så även om varenda detalj i dom går sönder sparar man ändå pengar på att skicka den på lagning jämfört med att köpa nya... ajja MC jag kanske missar nåt du ser...kanske e lite magiskt över det hela... sen finns det en annan aspekt med nya grejer å det är känslan av just det nya grejer! jag får nog samma kick av att bygga eget...dock är inte hifi prio riktigt hemma hos mig, då nöjer jag mig gärna med samma pryl för 1/3 av priset ![]() dock så är jag ju nu inte diktator i sverige....vilket innebär att du MC får tycka å tänka fritt ![]() ajja over and out // Lou |
Author: | hepcat [ Wed Dec 15, 2004 21:38 ] |
Post subject: | |
fredde wrote:
Här nere är det inga problem med det iallafall men det vet du ju redan. ![]() |
Author: | fredde [ Wed Dec 15, 2004 21:43 ] |
Post subject: | |
hepcat wrote:
|
Author: | hepcat [ Wed Dec 15, 2004 22:31 ] |
Post subject: | |
fredde wrote:
|
Author: | The Archangel [ Wed Dec 15, 2004 23:32 ] |
Post subject: | |
ja man kan ju inte förbjuda folk att vara illojala och köpa begat på nätet hela tiden men ändå vilja ha service i form av demande hos handlare. Jag tycker att handlare borde vara hårdare, illojala kunder borde ignoreras totalt så får dom sitta och hålla på med sitt jävla begjagande för sig själva, där det är viktigare att få det lägsta möjliga pris och skryta med det på nätet än att verkligen få en bra produkt. Det är ju rätt tydligt på dessa forum som finns på nätet att folk är mer intresserad av beghysterin och att jaga billiga priser, det är som att det är viktigare att det är begat än att det är förjävla bra produkt. Om klimax solo skulle finnas begat för 40.000kr så skulle folk här sälja sin mormor för att få tag på den, mest för att skryta över att man gjort ett bra deal. Men skulle den kosta 40.000kr ny så skulle folk lik förbannat vänta tills den fanns begad om 5 år. |
Author: | sportbilsentusiasten [ Thu Dec 16, 2004 00:37 ] |
Post subject: | |
Mortifikator Crenshaw wrote: 3 gånger mer kostar det inte att stödja sin handlare och det handlar inte bara om att man ska få hjälp med installation. Det handlar också om att få råd och tips, få demonstrationer av nya produkter och tillgången till prylar som oundvikligen är bäst hos en handlare. För att inte tala om det kanske viktigaste av allt: garanti! ![]() Det jag verkligen velat ha har jag köpt nytt, ofta utan demo tom. Räcker ju att veta att Linn släpper en ny produkt så ÄR den bättre. Exotiken tex... Om jag kan vänta så gör jag det, det är dessutom billigare att göra stora uppgraderingar. (hoppade över 5103 tex o det sparade ju jag ett par kulor på) Men i början av min Linn karriär bytte jag omedelbart det kom en nyhet - DYRT. |
Author: | sportbilsentusiasten [ Thu Dec 16, 2004 00:52 ] |
Post subject: | |
The Archangel wrote: Jag tycker att handlare borde vara hårdare, illojala kunder borde ignoreras totalt så får dom sitta och hålla på med sitt jävla begjagande för sig själva, där det är viktigare att få det lägsta möjliga pris och skryta med det på nätet än att verkligen få en bra produkt. Det är ju rätt tydligt på dessa forum som finns på nätet att folk är mer intresserad av beghysterin och att jaga billiga priser, det är som att det är viktigare att det är begat än att det är förjävla bra produkt. Sedan tror jag inte att man bara kommer in i en butik o köper ett system för 50k+ direkt. (försök köpa ett nytt Linn system för 10-20k) Ofta köper man en/någon pryl ny o resten beg (kan vara från butik med) Linn handlarna inser nog att även de som köper beggat, NÅGON gång får råd till en ny Linn burk. Jag kommer ihåg när jag var 18 bast o skulle pröva bilar, hos merca var det tvärstopp om man inte var äldre o bar kostym - nu när jag kan köpa MB så skulle jag ALDRIG nedsänka mig. Jävla stroppar. De o linn handlare borde inse att den "fjuniga pojken" till slut blir högutbildad o KAN köpa det han tittade på... Jag var inne i Uppsala butiken MÅNGA gånger innan jag hade sparat ihop till min första 12:a (studielån + extrakneg) Inga sura miner då jag hade med mid en beggad tonarm/pickup. Tur får dom då jag senare köpte en ny Ekos/trojka Hade ALDRIG gått tillbaka om de vägrat installera tonarm etc. De gjorde det gratis! SÅ bygger man relationer ![]() |
Author: | The Archangel [ Thu Dec 16, 2004 01:08 ] |
Post subject: | |
att bygga relationer med begjagande hysteriker är att lura sig själv. Att döma av dina uttalanden så kommer du jaga begat oavsett om du har 25 miljoner på banken. Varför ska min handlare sitta och dema och fånle för folk som ändå kommer gå ut på internet och leta upp hur billigt en pryl har gått för och sen jaga upp ett ännu billigare pris från NoNameNisse i NoNameLand? Fullständigt sanslöst. Fullständigt sanslöst. Min huvudpoäng står kvar, oavsett om klimax kostar 40.000kr ny så skulle folk vänta tills den kom begad om 5 år för att spara några kronor. Eller hur? |
Author: | young [ Thu Dec 16, 2004 01:19 ] |
Post subject: | |
Är ambitionen att köpa ngt begagnat ska man självklart inte gå och få produkten demad hos en handlare, men att lämna in en produkt som man köpt begagnad hos en handlare på service som man faktiskt betalar för tycker jag inte är det minsta fel. Skulle jag få möjlighet att köpa ett par ärliga klimaxsteg, modell ointressant, för en tjuga och tunnbrörulle skulle jag inte tvekat två sekunder. Det vore sanslöst korkat Instämmer till fullo med sportbilen att en bra kundrelation garanterat leder till att man ser till att gynna handlaren i framtiden |
Page 2 of 6 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |