Jag undrar ändå om inte din Tolva skulle behöva få sig en service i alla fall? Detta är bara min känsla men det kan givetvis vara jag som är ute och cyklar. Dessa skivspelare kan verkligen låta riktigt trist när de bara är en smula feljusterade. Notera att jag inte påstår att du har gjort något fel. Det jag säger är att de går ner sig över tid och behöver justeras på samma sätt som du spänner strängarna på din gitarr eller byter strängarna emellanåt.
Vi har telefonerat lite kring din spelare och har lite "ramblings" men det känns lite fånigt att ventilera alla tankar här. Det kan som sagt vara vadsomhelst. En droppe diskmedel på remmen under kranen är i alla fall helt gratis och säkerligen helt ofarligt att pröva. Ha någon till att skruva till den och du kommer att bli en glad farbror med stor säkerhet(tror jag) Nånting kan ha "satt sig"
Jag vet i alla fall att Andreas LP12á(ittok,Valhalla,precirkus,Karma) spelade brallorna av Takt&Tons demo KDS/1 när jag och Jussi sammanstrålade över en kaffekopp en Lördag för ett år sedan. Tolvan hade Peter nog justerat bättre än för sitt eget bästa den gången och vi var mer sugen på att köpa en sån där Jura kaffemaskin av honom den gången..
Tror det blir en sådan kaffemaskin inom den närmaste framtiden förresten