LP_tolv wrote:
Hur många moderna high-end spelare har du lyssnat på?
Jag har inte hört de alla precis, men jag har nog hört 5 stycken i alla fall, sen räknar jag bort ett par tre till också (som jag inte hört) efter vad jag fått berättat för mig av folk jag känner och vars omdöme jag litar på. Samma mönster, massa "hifi" på olika sätt, det kan låta t ex stort, kraftfullt, detaljerat, vackert "skimmer" runt ljudet, väl artikulerat, osv.. De kommer dock inte i närheten av att ge upplevelsen av musik som jag får med LP12. LP12 är för mig naturligt/organiskt sväng och timing, melodier & rytmer, känsla och energi från musiken kommer fram. Kommunikation går helt enkelt fram bättre, mycket närmare riktig musik än med High End spelarna. LP12ans kvaliteer är dock inte av den typen att de imponerar direkt upp i ansiktet utan det kommer mer smygande och håller istället i längden. Det är t ex nästan aldrig någon som kommer hem till mig som kommenterar "oj, vad bra ljud det är", men det är slutar alltid med att besökaren kommenterar "oj, vilken bra skiva", det slår nästan aldrig fel

Att besökare börjar dansa och sjunga med musiken händer också hela tiden, utan en enda droppe alkohol, men det är ingen som tänker på ljudet.