Haakan wrote:
håller med dig new order...det finns annat bara man "släpper" in nya upplevelser...
sen är det ju heller inget fel med att hålla sig till linn...dom gör naturligtvis fina grejor dom också...
ps new order va det du som kör med sonus faber nuförtiden? förövrigt mycket välljudande å fina högtalare....lite av talarnas ferarri 
Roligt att någon håller med mig.Trodde nästan att jag skulle bli sliten i stycken efter mitt inlägg.
Jag gillar fortfarande vissa av Linns prylar.De nya produkterna som Exotic osv är dessutom väldigt snygga vilket jag inte tycker de gamla LK lådorna var,inte ens när jag själv ägde sådana!
Ja,jag har snart ägt mina S.F Cremona i ett år.Och under detta år har det spisats plattor som aldrig förr.Jag gillar dom verkligen.Hade jag inte fallit och köpt Sonus Faber hade nog Von Schweikerts högtalare varit ett starkt alternativ.Jag gillar hur dom lirar musik.
Sportbilsentusiasten wrote:
Obs..Skilj på byta o uppgradera!
Icke Naim/Linn ägare byter MELLAN olika märken...(den stärkaren kommer att göra att det låter bättre..)
Givetvis byter Naim/Linn ägare sina prylar, men de uppgraderar inom märket
Är inte detta lite hårklyveri

Kalla det uppgradera eller byta,spela roll.
Det jag vill säga är att det är lätt att fastna i något,och av kanske lättja eller vad det än månde vara,hålla fast vid det.Alla här på forumet vet att t.ex Ikemi är bättre än Genki osv.Man vet att det ÄR en uppgradering.Men det innebär inte att det inte finns andra alternativ som kan vara lika bra.Nu är det kanske inte lika lätt att hitta detta alternativ,men jakten på en ny cd-spelare kan vara ganska skoj ibland.
Det finns ju en drös med brittiska märken t.ex.