Nu har jag varit upptagen med att vara lättad och att lyssna lite ett par kvällar. Jag får naturligtvis sätta tilltro till er misstanke att något trots allt inte står rätt till i nätverket. Vi får se hur ofta problemet med att Kinsky Desktop inte hittar rum och source inträffar framöver. Vad gäller IP-adresser via nasen så uppfattade jag det inte som ett felmeddelande utan snarare som en varning med budskapet ungefär: "aktivera inte DHCP eftersom en annan enhet i nätverket redan gör det och då blir det bråk". När jag törs ska jag gå in på nasen och kolla upp det där närmare. Nu är läget snarare: rör inget nu så att du inte förstör något". Jag vet hur det låter men jag är som sagt inte kunnigare än så. Kan tillägga att Anders på Tonläget är den som installerat systemet och att jag dessutom har haft oerhört mycket hjälp längs vägen av en vän och fd Linn-handlare som alltid ställer upp när begåvningsreserven ringer

Skämt åsido, jag har i varje fall tillräckligt mycket vett för att samla på kunskaper från dem som förstår sig, testar och postar. Sportis kanske har märkt att jag försöker söka upp i princip alla grejer han tipsar om

Jobbar på det där med Komri

Tack för tipset om annan router förresten. Kan nog bli en sådan. Är den svår att installera? Jag kan se framför mig hur folk börjar avregistrera sig från selleri av bara tanken på att jag köper en sån och att det sedan börjar strula...

Några inställningar förresten att tipsa om på GS108T för förbättrad musikalitet?
Enough rambling!
Några nya och gamla skivtips som ett litet tack till er alla:
Doug Paisley "Constant companion"
Sagor & Swing "Orgelfärger"
Frazey Ford "Obadiah"
Steve Dobrogosz "Golden slumbers"
Linnsane