Sitter just nu och lyssnar på mina Avi Adm 9.1 (de som skapade rabalder på forumet om att sälja annat än Linn här) vilka via optokabel är ihopkopplade med en Squeezebox Classik och trådlöst ( ska jämföra om det blir ngn skillnad med kabel senare) en Ready Nas DUO med EAC-rippade FLAC-filer på. Mina tidigare anläggningar har bl.a. bestått av Lp 12 Cirkus/Lingo1/Ekos2/Klyde, Ikemi, LK1, LK100, Kaber-->Katan. Jag har dock varit utan stereo två år varför ett uppdämt behov kanske påverkar vad jag tycker om det jag lyssnar på nu.
Högtalarna står på muttrar på en bokhylla/sideboard, det är inga stativ eller ens lackbord inblandade. Detta är den snyggaste möblering jag någonsin fått till!!
Hur låter det då?
Först tyckte jag att skivor jag vet låter jättebra på CD lät bra men flera andra lite dött. Dock hör jag nya saker på låtar jag lyssnat sönder på min Lp 12:a och Ikemi men det är LÄTT att följa de olika instrumenten. Alltså hyffsat nöjd (det är lätt att glömma bort att denna anläggning kostar lika lite/mycket som de silver- och högtalar-kablar jag hade förut

)
Ikväll satte jag mig ned framför stereon och lyssnade en längre stund i ett tyst hus (fru och tre barn sover 2100!!!!) och efter ett tag så prövade jag att vända kontakterna och STOR förbättring, direkt, helrätt. Flera vet säkert hur man kan bli när man uppgraderat eller justerat och det låter så djävla bra! För så är det nu. Djävligt bra! Sitter och hör ett flyt i Breed med Nirvana som jag undrar om jag upplevt tidigare. Jag kommer inte ihåg att jag brukade lyssna på basister men Stam i Mustasch lirar grymt på deras senaste, listan kan via GNR, Tracy Chapman m.fl. göras längre.
Jag tvekade om jag skulle posta detta idag, kanske vaknar jag upp om ett par dagar när jag fått ta igen lite av vad jag missat de senaste åren så ta mina slutsatser för vad de är.
Men just nu är det djävligt gött!!