selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Thu Oct 02, 2008 23:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Skoj! Intryck? :D

PostPosted: Fri Oct 03, 2008 07:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Just nu får jag ett mycket blandat intryck, vissa skivor låter helt suveränt medan andra mest låter lite konstigt (typ, bra men ganska "dött") men eftersom jag precis håller på att flytta så har flera andra förutsättningar ändrats, rummet är nästan tomt, LP12:an står på en Corras istället för på väggen. Jag tror att dom kan bli riktigt riktigt bra med en ordentlig installation, på ordentliga stativ och med elementen ordentligt justerade.

PostPosted: Fri Oct 03, 2008 10:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Nu står dom här i alla fall :lol: :?
Men skulle det inte bli isobarik? :?:
Hur som helst - kul!
Intryck???

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 22:37 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Sitter just nu och lyssnar på mina Avi Adm 9.1 (de som skapade rabalder på forumet om att sälja annat än Linn här) vilka via optokabel är ihopkopplade med en Squeezebox Classik och trådlöst ( ska jämföra om det blir ngn skillnad med kabel senare) en Ready Nas DUO med EAC-rippade FLAC-filer på. Mina tidigare anläggningar har bl.a. bestått av Lp 12 Cirkus/Lingo1/Ekos2/Klyde, Ikemi, LK1, LK100, Kaber-->Katan. Jag har dock varit utan stereo två år varför ett uppdämt behov kanske påverkar vad jag tycker om det jag lyssnar på nu.
Högtalarna står på muttrar på en bokhylla/sideboard, det är inga stativ eller ens lackbord inblandade. Detta är den snyggaste möblering jag någonsin fått till!!
Hur låter det då?
Först tyckte jag att skivor jag vet låter jättebra på CD lät bra men flera andra lite dött. Dock hör jag nya saker på låtar jag lyssnat sönder på min Lp 12:a och Ikemi men det är LÄTT att följa de olika instrumenten. Alltså hyffsat nöjd (det är lätt att glömma bort att denna anläggning kostar lika lite/mycket som de silver- och högtalar-kablar jag hade förut :shock: )
Ikväll satte jag mig ned framför stereon och lyssnade en längre stund i ett tyst hus (fru och tre barn sover 2100!!!!) och efter ett tag så prövade jag att vända kontakterna och STOR förbättring, direkt, helrätt. Flera vet säkert hur man kan bli när man uppgraderat eller justerat och det låter så djävla bra! För så är det nu. Djävligt bra! Sitter och hör ett flyt i Breed med Nirvana som jag undrar om jag upplevt tidigare. Jag kommer inte ihåg att jag brukade lyssna på basister men Stam i Mustasch lirar grymt på deras senaste, listan kan via GNR, Tracy Chapman m.fl. göras längre.
Jag tvekade om jag skulle posta detta idag, kanske vaknar jag upp om ett par dagar när jag fått ta igen lite av vad jag missat de senaste åren så ta mina slutsatser för vad de är.
Men just nu är det djävligt gött!! :D

Last edited by magben on Sun Oct 05, 2008 10:18, edited 1 time in total.

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 22:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kul att det låter bra om dessa högtalare och att du har flyt i anläggningen men lite tråkigt och höra att frun somnar redan 21:00 :?

PostPosted: Sun Oct 26, 2008 22:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu har jag sålt dem igen! Jag vet inte hur bra de hade kunnat bli med ordentlig installation, men med tanke på att de ersatte Bonnec Timpano - LK100 - Nexus så tycker jag att de borde ha kunnat imponera även utan installation! På vissa sätt var de nog väldigt bra, men de gav mig liksom lite samma känsla som att äta vällagad och god mat med för lite salt. Trist, mist sagt.

Jag sålde dem till en kompis som kör digitalt från sin mac, och där tyckte jag verkligen att de lät förvånansvärt bra! Ett givet köp för den som vill ha en sådan lösning.

PostPosted: Mon Oct 27, 2008 18:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Vad blir det nu Henrik?

PostPosted: Mon Oct 27, 2008 18:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mer om det snart i min medlemstråd. De står redan i min hall och tar plats! :D

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00