Linnofil wrote:
Japp, det är väl bara att köpa och kasta dig in i vinylens värld? Bara adikten kostar ju ny 2100 kr. Jag hade själv en Basik/Akito 2B /Adikt på jobbet ett tag. När jag tog hem den och körde mot Ikemin så hade Ikemin inte en chans! Men en ny nål kostar förstås.
På den här prisnivån är det bara dumt att vänta ett halvår för att få någonting 10% billigare, det är struntpengar när du ser vad du får ut av grejerna nu direkt. Har du råd så skulle jag inte tvekat. Basiken är dessutom mer driftsäker än Axisen, även om den inte är lika bra. Adikten kan hänga med ett tag uppåt! Jag tror du blir nöjd med en Basik, mycket bättre än de Rega/Dual/Pro-ject som du funderat på innan. Ingen idé att börja med något kasst för att se om vinyl är bra...
Tack för synpunkterna Linnofil! Du resonerar i samma banor som jag själv gjort. Jag hade bestämt mig för spelaren redan innan jag postade inlägget, ville nog bara få lite feedback

Den kommer hem till mig rätt snart! Men visst kostar väl Adikt 4200:-? Nålen ligger på 2100:- om jag minns rätt...Gjorde ett besök hos Musica i Luleå i dag dessutom, det blev några plattor som skall avnjutas när spelaren väl kommer hem. Trevlig butik som rekommenderas.
Mvh Mattias