selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 15:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 01, 2008 14:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag köpte min Basik/Akito/K5 med AT95-nål för 2000:-. Tycker nog att nästan 5000:- låter mycket. På hifimagasinet för några veckor sen sålde någon en Axis för 2500:-, jag blev sugen på att köpa men det blev inget av det.

/Martin

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 08, 2008 01:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har nu fått napp på en fin Basik (tydligen genomgången för två år sen) med Akito och Adikt men slut nål. Får betala 3500:- inkl. frakt, Låter detta som ett ok pris?

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 11, 2008 00:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Japp, det är väl bara att köpa och kasta dig in i vinylens värld? Bara adikten kostar ju ny 2100 kr. Jag hade själv en Basik/Akito 2B /Adikt på jobbet ett tag. När jag tog hem den och körde mot Ikemin så hade Ikemin inte en chans! Men en ny nål kostar förstås.

På den här prisnivån är det bara dumt att vänta ett halvår för att få någonting 10% billigare, det är struntpengar när du ser vad du får ut av grejerna nu direkt. Har du råd så skulle jag inte tvekat. Basiken är dessutom mer driftsäker än Axisen, även om den inte är lika bra. Adikten kan hänga med ett tag uppåt! Jag tror du blir nöjd med en Basik, mycket bättre än de Rega/Dual/Pro-ject som du funderat på innan. Ingen idé att börja med något kasst för att se om vinyl är bra...

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 11, 2008 01:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
Japp, det är väl bara att köpa och kasta dig in i vinylens värld? Bara adikten kostar ju ny 2100 kr. Jag hade själv en Basik/Akito 2B /Adikt på jobbet ett tag. När jag tog hem den och körde mot Ikemin så hade Ikemin inte en chans! Men en ny nål kostar förstås.

På den här prisnivån är det bara dumt att vänta ett halvår för att få någonting 10% billigare, det är struntpengar när du ser vad du får ut av grejerna nu direkt. Har du råd så skulle jag inte tvekat. Basiken är dessutom mer driftsäker än Axisen, även om den inte är lika bra. Adikten kan hänga med ett tag uppåt! Jag tror du blir nöjd med en Basik, mycket bättre än de Rega/Dual/Pro-ject som du funderat på innan. Ingen idé att börja med något kasst för att se om vinyl är bra...
Tack för synpunkterna Linnofil! Du resonerar i samma banor som jag själv gjort. Jag hade bestämt mig för spelaren redan innan jag postade inlägget, ville nog bara få lite feedback :) Den kommer hem till mig rätt snart! Men visst kostar väl Adikt 4200:-? Nålen ligger på 2100:- om jag minns rätt...Gjorde ett besök hos Musica i Luleå i dag dessutom, det blev några plattor som skall avnjutas när spelaren väl kommer hem. Trevlig butik som rekommenderas.

Mvh Mattias

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 11, 2008 01:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

gearslave wrote:
Linnofil wrote:

Tack för synpunkterna Linnofil! Du resonerar i samma banor som jag själv gjort. Jag hade bestämt mig för spelaren redan innan jag postade inlägget, ville nog bara få lite feedback :) Den kommer hem till mig rätt snart! Men visst kostar väl Adikt 4200:-? Nålen ligger på 2100:- om jag minns rätt...Gjorde ett besök hos Musica i Luleå i dag dessutom, det blev några plattor som skall avnjutas när spelaren väl kommer hem. Trevlig butik som rekommenderas.

Mvh Mattias
De priserna stämmer bra så man kan ju se det som att du får spelaren för 1400 och 2100 för puppan för nålen brukar ju ändå vara vettig att byta. Så det blir helt klart bra pris.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00