Christian wrote:
Min Linn handlare föreslår Grado Gold. Någon som har erfarenhet av denna?
När jag har lyssnat på Gold (via LP12, i Linnbutik) så har Gold låtit "konstigt" musikaliskt. Finare ljud än Black, men sämre musik. Men det kan ha ändrats, det var ett par år sedan jag lyssnade på den. Jag vill ändå utfärda viss varning för just Grado Gold. Men Black är prisvärd.
Per wrote:
Om man i mitt läge byter grammofonsteg och kör MM, är det bara Linn Adikt som gäller? Skulle en AT-95 eller Grado Black/Gold göra bort sig totalt på min tolva? Tolvan är Lingo2/Cirkus/Ekos2, samt förhoppningsvis, pga lägre driftkostnader, keel så småningom.
Även med en Adikt så får du ganska låga kostnader. Det är ju bara nålen du byter sen. Linton finansierar en Slipsik 3.0 eller Kinki. Adikt har du ju lyssnat på i en liknande tolva nyligen, även om Adikten verkade sakna de nedre registren så kan det ju bero på annat.

Med Keel är du långt förbi dina nuvarande prestanda (med hel Troika), trots att du har låga driftskostnader. Jag tyckte det var ganska OK att gå från MC=>Adikt. Jag bytte från Lingo1 till Lingo2 samtidigt. Har du inte redan Trampolin II så kan du passa på att göra det samtidigt, den lindrar smärtan rätt bra!
Renovering är säkert det prestandamässigt bästa alternativet. Men snart är du där i träsket igen, med en slut nål. Du står kanske inför ett större vägval? Jag våndades mycket och tog till slut steget över till den andra sidan. Nu är det bättre än nånsin! Som tur är har jag en Majik Kontrol, så jag kan gå tillbaka igen.