Det är kort artikel i Stereophile om SB och deras "audiofil modell" Transporter. Tydligen blir SB väldigt mycket bättre om man kopplar den till en bättre DA-converter. Stereophile var väldigt förtjusta i Transporter. Den fick marginellt stryk av en spelare som heter Ayre, men som också ansågs vara bättre än Unidisk SC. Man kan ju givetvis diskutera rankings, smak etc men det antyder ju alla fall att det är en bra spelare som kan vara värd att ge en chans till provlyssning.
http://www.stereophile.com/mediaservers/207slim/
Det är nog inte otänkbart att SB med DA-convertern från en 5103 är sämre än en Ikemi. DA-convertern i 5103 anses vara ungefär som Numerik vilken ju är betydligt svagare än Ikemis DA. Det skulle vara intressant om han som hade en Ikemi, SB och 5103 någon gång skulle känna för att testa Ikemis transport med 5103:ans DA converter och sedan jämföra SB med samma DA.
Om SB med DA från 5103 ändå är en rätt bra lösning (som karik/numerik?) så bildar ju en beg 5103 och en SB en fantansiskt prisvärt budgetalternativ. Ett par tusen för en SB och ca 10 för en 5103 så hamnar man ju ändå under 15 för en så pass bra källa och försteg.
bearW wrote:
Hej! undrar om det är någon som testat Squeezebox kopplad digitalt till tex ett 5103 eller en Exotik-DA. Vore så skönt att slippa skivorna!
läst lite på andra forum men de verkar inte riktigt ha greppat det här med source first direkt.
Vad jag vet kan man inte låna en Squeezebox någonstans, annars hade jag testat själv på min movie-Di.