griedl wrote:
särskilt som technicsspelarna från typ 1990 och som endast kostade typ 3-4000 fortfarande spelar bra. mina vänner har inte ens behövt byta laser.
Jag har två vänner som fått byta två respektive en gång på just CD-spelare från Technics så det finns alltid undantag.
Tänk på att om någonting är fel eller dåligt så säger man det till nästan dubbelt så många personer än vad man gör om någonting som är bra.
Quote:
Världen är allt bra underlig, mjukvaru-uppgradering, så funkar allt igen.
Egentligen inte. De som har en gnutta tekniskt kunnande kan utan problem acceptera att en passiv komponent kan styra en ström , dvs en signal, på ett förbestämt och uträknat sätt. Att en mjukvara kan ge samma instruktion är däremot betydligt svårare att smälta för en del av dessa tekniskt lagda personer. Vilket fenomen. Det här är ingen kritik utan bara en slutsats som jag själv dragit. Jag har gått från att vara förvånad till fascinerad när det handlar om vad mjukvara kan göra.
Bill50x wrote:
Jag har en DVD-spelare som kostar under 2000 kronor och den låter alldeles utmärkt. Några gröna ränder har jag inte heller drabbats av. Och jag har det jättekul när jag lyssnar på CD.
Så var finns proportionerna? Att en apparat låter bättre än en annan är väl självklart. Att prisskillnaden mellan dessa är olika värda för olika människor är väl också självklart.
Men att acceptera att en apparat ger gröna linjer på tv-skärmen, knappast fungerar innan uppgradering och kräver ständig service för att överhuvudtaget fungera - accepterar man detta bara för apparaten kommer från Linn?
Jesus....
/ B
Idag kom jag på att det kan liknas med Formula 1.
En Volvo 740 kunde man köpa och rulla 5000 mil med utan problem.
Att försöka gör det med
Ferraris 248 F1 är bara att FETglömma.
Unidisk är en F1. Det kostar att vara med i racet och vissa är beredda att betala.
PerK, jag hoppas att din 1.1 får fortsätta spela en bra tid framöver nu.