selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 03:23

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

Hur stora Linn fanatiker är vi här på forumet?
Poll ended at Sat Jun 11, 2005 21:18
100% Linn är det som gäller för mig! 45%  45%  [ 19 ]
I huvudsak Linn elektronik med någon enstaka icke Linn produkt! 38%  38%  [ 16 ]
kan tänka mig att blanda friskt med olika märken och gillar bara enstaka Linn produkter! 17%  17%  [ 7 ]
Total votes: 42
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 11:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är nog ganska så hardcore har inget i kedjan som inte är Linn, ja förutom skivorna då. Det är helt otänkbart att koppla in en endaste icke-linn komponent i framtiden heller :D

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 12:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Varför det? Så om det kommer en multispelare för 8500:- som har prestanda i klass med dyrare spelare (Unidisc eller andra märkens). Vad grundar sig denna "otänkbarhet" i?

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 13:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Jag har dock aldrig valt något annat märke pga högre prestanda faktiskt.
Menar du att du inte har hittat högre prestanda utanför Linn eller eller att du TROTS högre prestanda utanför LINN ändå köpt Linn?
Stephan wrote:
Jag tror inte att jag kommer att göra det heller pga byggbarheten, speciellt med slutsteg-aktivafilter-högtalare. Här är nog Linn totalt överlägsna, konstigt att inte någon annan jobbar hårdare med detta!
Ja, Linn är överlägsna på just detta, inte utan orsak.
Det finns andra som gör samma sak, dock inte lika smart. Hade tex ett par Cabasse "under de mörka åren" (=tidigt 80-tal) med 3 inbyggda filter/slutsteg.

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 15:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har ej hört om någon produkt som skulle vara bättre än Linn med samma pris, alternativt lika lika bra fast billigare.
Jag lyssnar dock bara på Linnfanatiker :wink:

Förutom något försteg som var bättre än Kairn (dock sämre än Exotik)

Steffe

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 14, 2005 21:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Varför det? Så om det kommer en multispelare för 8500:- som har prestanda i klass med dyrare spelare (Unidisc eller andra märkens). Vad grundar sig denna "otänkbarhet" i?
Bara ett personligt val, kommer inte att lyssna på något annat märke än Linn på någon komponent, så då kan jag ju inte veta om prestanda är bättre eller hur? Linn for life :wink: :D

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 14, 2005 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Att det inte kommer att hända.

När Bonnec faktiskt gjorde en produkt som var i klass med Linn så blev den ju en succé i Linn-kretsar. Att Linn-ägare skulle vara inskränkta är struntprat. Vänta bara tills Fredrik är färdig med Uddevalla!

/Henrik

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 14, 2005 23:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
När Bonnec faktiskt gjorde en produkt som var i klass med Linn så blev den ju en succé i Linn-kretsar. Att Linn-ägare skulle vara inskränkta är struntprat.
Succe vet jag inte generellt - men jag var skitnöjd. Jag köpte ett försteg men för 2-3 ggr pengarna för en kairn så vet jag inte hur många de sålde.
Vet du det Henrik?

Jag har inga problem att köpa en produkt av annat märke om den är påtagligt bättre.
Linn hade en svacka på mitten av 90-talet som Bonnec utnyttjade.
Men dagens produkter är svinigt bra på alla sätt så det vete tusan om det kan komma en uppstickare, Naim undantaget.

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 15, 2005 08:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
henriklh wrote:
När Bonnec faktiskt gjorde en produkt som var i klass med Linn så blev den ju en succé i Linn-kretsar. Att Linn-ägare skulle vara inskränkta är struntprat.
Succe vet jag inte generellt - men jag var skitnöjd. Jag köpte ett försteg men för 2-3 ggr pengarna för en kairn så vet jag inte hur många de sålde.
Vet du det Henrik?
Nix, jag har ingen aning. Min poäng var att det blev accepterat som det bästa alternativet trots att det inte var Linn. Jag tror till och med att många gillade den bättre just därför.

/Henrik

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00