Oj, det glömde jag kanske skriva ja.
Jo, det blev ett par Sennheiser HD600 som jag haft i lite drygt ett år nu, tänk vad tiden går fort. Mycket nöjd med dessa! HD650 låter ännu bättre.
Jag tycker det är svårt att köra tune-dem på lurar, allt känns väldigt annorlunda när man har hela scenen inne i huvudet liksom, så jag nöjer mig med att säga att allting låter väldigt avslappnat och balanserat. I jämförelse med en hel del andra testobjekt lät de andra (typ Grado SR-60, Beyerdynamic BT-880 och nån till) relativt skrikigt och påträngande. Vissa tycker att HD-600 liksom "fadar" ut i diskantområdet men det är inget jag märkt. Om jag gjort det så är det väl det jag uppfattar som att de är behagligt icke-skrikig.
Först när jag fick lurarna ägde jag en Majik som jag körde med hörlursutgången från. Problemet med det var att signalen ut till högtalarna inte mutades när man tryckte i hörlurar (i min åsikt ganska pantat). Köpte en separat hörlursförstärkare istället, en klon av Grado RA1. Den låter...helt enkelt oengagerande i jämförelse, jag känner ingen lust att lyssna på musik med den. Den är förresten till salu, men efter denna lilla sales talk är mina förhoppningar inte så höga åtminstone här på forumet

Funderar på att skaffa en Musical Fidelity X-Can v2 eller v3 istället. De lät trevligt tillsammans med både HD-600 och HD-650. Majiken är såld och jag äger nu istället Kairn som ju inte har nån hörlursutgång, så det är tyvärr inte möjligt att köra nån sån lösning.