per wrote:
Även om Linn i sin marknadskommunikation tonar ner betydelsen av hur deras utrustning placeras fysisikt, så är det väl inte ett skäl till att säga "jämför ett slarvigt installerat Exaktsystem med ett vältrimmat analogt system i bra rack". Ska man komma till en meningsfull insikt i vilket alternativ som är bäst, ska man väl ge båda systemen liknande förutsättningar vid jämförelsen.
+1
Trådfrågan skulle kunna delas i tre frågor:
1. Är Exakt bättre än motsvarande prissatta Linn-system utan Exakt i signalkedjan? Space etc behöver då inte vara untyttjat.
2. Är det bästa Exakt-systemet bättre än det bästa Linn-systemet före Exakt? Space etc behöver inte vara untyttjat.
3. Är det bästa Exakt-systemet bättre än det bästa Linn-systemet utan Exakt i signalkedjan? Space etc behöver inte vara untyttjat.
Det enda jag kan svara på är fråga 1, då jag inte hört maxade system vare sig med eller utan Exakt-teknologi och på fråga 1 är min åsikt; Ja, de av dagens Exakt-baserade system jag hört är bättre än motsvarande prissatta system utan Exakt i signalkedjan.