selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 04:59

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1257 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 12:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Är det inte bara slide it in som är ommixad där man bytte ut gitarristen?
Skivorna efter slide it in har inget med whitesnake att göra så dom räknas inte :D

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 12:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
De tre USA skivorna jag äger är alla omixade. en massa metallgitarr slingor tillagda, låter helfel!
Passar inte ihop med det gamla tung-gunget (ja det är Stykes som lirar guran)
Det är superbra ändå iof, men orginalplattorna är gudomliga


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 14:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
John SYKES menar du väl? :o))

Vilka 3 plattor "förstörde" han mer än slide it in?

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 15:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ja, det är John.
Får kolla när jag kommer hem men tror det är:
ready an´willing
slide it in
deras första (heter väl bara whitesnake)

Är man Sykes fan är det julafton. Men jag saknar känsla, bara "fort" är inte kul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 00:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Gjorde ett nytt och begsvep idag.
Nytt: Dr Ralph Stanley and the clinch mountain boys "live at McCabes guitar shop (Bluegrass i den högre skolan)

Beg:
Bellamy brothers "let your love flow"
Blir det mer solig amerikansk -70 tals dag?

Genesis "duke" njaaa, testar lite :D

Monica Törnell "big mama" samt "monica Törnell"
Lite för sena produktioner är jag rädd

The Emile Ford Show "Recorded live in Swedish folkpark"
Coolt omslag

Freddie Mercury "Mr bad guy"
Många bra låtar från en av de främsta

MArillion "Clutching at straws"
Jackson Browne "Lawers in love"
Bägge köpt åt en polare

Allt beg givetvis i vinyl til priset av 170:-

Tillägg:
Ginza kom med Ten years after "recorded live" också idag

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 01, 2004 15:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
Vinylfynd igår:

Dolly Parton samling från 1975. Med bla "I will always love you" smekande som en sommarvind, inte misshandlad av t.ex Whitney Houston som kör låten i 140 knyck. Ska genast leta fler DP.

Billy Joel "The stranger". Oh så bra! Kom försent till både dagis och jobb i morse för att jag ville höra mera. Hur mycket den kostade? Tre kronor.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 05, 2004 23:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
CDON-beställning som dök upp för några dagar sedan. Först två DVD och sen två CD:

Dream Theater - Live at Budokan 2DVD: Live DVD med Dream Theater och även om dessa herrar är rätt trista på scen så har dom filmat ovanligt snyggt och det är ibland en fröjd för ögat... bland det bättre filmet i konsertväg jag sett.

Ljudet är lite sämre. 5.1-mix omixad i stereo låter helt okay.. två-kanalsspåret låter kallt, ihoptryckt och mycket jobbigt att lyssna på. Sången (Labrie) sviker ibland både röst och ljudmässigt, vilket är synd.

Annars en bra utgåva, även om jag faktiskt inte har hunnit se den andra DVD:n ännu, som sägs vara bättre än den första. Nån dokumentär, multiangle till Intrumental och lite annat smått och gott.

Marillion - From Stoke Row To Ipanema 2DVD: Okay det här är året efter att Fish lämnat Marillion och Steve Hogarth har kommit till bandet. Tycker i allmänhet att bilden är halvtaskig genom hela filmen och färger är blaskiga. Första discen är en hel del intervjuer med Steve, varvat med liveframträdanden och dylikt.

Andra discen är en konsert från Leicester, Englang 1990, vilket borde vara två år efter att Fish lämnade Marillion. Tycker Steve kan sjunga, men att Fish framför sina/deras låter mycket bättre. Han har mer personlighet i rösten, även om Steve har sina bra stunder också.

Lite halvdålig DVD eftersom jag inte är något superstort Marillion fan, utan gillar Fish bättre. Gav 109:- för denna 2DVD och det är väl ett okay köp med tanke på priset. Många bra låtar och det är mycket musik för pengarna.

Sivert Höyem - Ladies and Gentlemen of the Opposition CD: Norska Madrugadas sångares första soloalbum. Har inte köpt det sedan releasen för strax över ett halvår sedan pga av att det varit en fullpris CD. Nu fanns den för 89:- och jag slog till direkt.

Bra musik, mer vuxen rock utan att bli kopia av någon av storheterna. Finns även med en lite hyllning till Cornelis W. i låten Song for Cornelis. Nu återstår bara att vänta på Madrugadas kommande album (det fjärde) som förhoppningsvis går tillbaka till rötterna och spelar melankolisk och tillbakadragen rock, med bra texter. Som tips föreslår jag intresserade att leta upp "Industrial Silence" som är Madrugadas debutalbum... och om ni känner någon norrman som kan få tag i de tidiga singlarna eller EP-skivorna så kan ni kontakta mig :wink:

V.A - The Essential Swedish Jazz Collection - Swedish Jazz Music At It's Best Vol. 1 CD: Chansade även och köpte denna skiva för 19:- (höjd till 29:- nu). Riktigt trevlig skiva, med en blandad kompot av jazz av olika slag. Allt mellan Victoria Tolstoy, Jan Lundgren Trio och Stacey Kent.. sistnämnda tycks vara en sångerska som låter väldigt intressant. Lite Diana Krall över det fast så klart ändå inte samma sak. Finns säkert många bra jazzsångerskor som jag skulle identifiera på samma sätt, bara det att jag inte känner till dem.

För priset så är det ett givet köp. Borde köpa ett 20-pack och ge i julklapp åt alla på forumet :D Näh, men det är en bra skiva och en ger en bra bild av lite olika typer av jazz. Ljudet på skivan varierar en del. Vissa låter är det dock hifi-varning på och det låter finfint!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 10, 2004 23:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Blev en liten beställning extra så här före jul. Man måste ju köpa julklappar åt sig själv också.. Kom två skivor idag och en kommer väl inom en snar framtid får jag hoppas.

Porcupine Tree - Stupid Dream: Steven Wilson, hjärnan bakom en massa skivor känns det som. Många tycker det är PT:s bästa skiva, även om jag håller Lightbulb Sun som en klar favorit... är på jakt efter deluxe-versionen av den, med lite extra godis.

Denna skiva är också helt okay. Lite blandat med låtar och möjligt att den hade blivit en favorit för mig om ordningen på låtarna hade varit annorlunda. Gillar inte upplägget med de hårda låtarna och de lugna låtarna. Wilson är iaf en expert på att skapa stämning och jag gillar hans experimentella sida, som alltid hittar på något skoj. Progressive rock snackar vi alltså om, även om det finns tillfällen då jag tänker på Smiths ibland och nån tidig engelsk "pop", eller vad man ska kalla det.

Skivan har en hel del höjdare i Stranger by the Minute, Piano Lessons och This is No Rehearsal etc. Något dyr för att vara en beggad skiva, kanske den som någon hade skräpande hemma i skivhyllan? Jaja.. ville ha den.. och nu gäller det bara att hitta PT - Lightbulb Sun (Deluxe version).

Muse - Absolution: Lite av min favvoskiva från 2003. Sån jäkla kraft, ilska, glädje och vansinne... detta var första Muse skivan jag hörde och det var en tuff upplevelse. Mycket smutsig och rörig musik, som inte direkt vann på att spela i Linn-anläggningen. Spelade den mest i när jag var i utlandet förra året.. och efter det hamnade min brända kopia på hyllan i väntan på orginalet. Hittade denna beggat för 70:- och då var det även med en extra DVD, vilket kan vara skoj. Har inte sett den säljas på varken ginza eller cdon.

Den blommade inte ut fullt i min anläggning vilket var lite tråkigt. Tyckte att Tukan var tillräckligt allround.


..sen så återstår en skiva, den jag egentligen skulle köpa. Progressive rock/metal från Polen, nämligen Riverside. Lite som svenska Liquid Scarlet (från Kalix), fast med lite hårdare inslag och mycket bättre produktion. Lite kul är att det även förekommer lite growlande, vilket jag i vanliga fall avskyr. På denna skiva (det lilla som förekommer) så känns det faktiskt rätt. Ska bli kul att höra den på riktig CD när den kommer. En överraskning var det iaf att höra den första gången. Väntade man sig inte av ett polskt helt okänt band.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 19, 2004 01:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Idag blev det en onykter afton, men ska försöka att forumulera en tråd ändå...

Åkte runt och sökte lite möbler idag.. ny lägenhete på G!! *weiii* och råkade hamna i LP-lådorna på loppis marknaderna.

Hittade Tracy Chapman första skivan och ena Enigma och slutligen en Simply Red på LP... 20:- styck.. men ansåg det vara värt det. Försökte kolla hur skivorna såg ut. Nötta eller ej... fast har lite dåligt koll på hur man ser sånt... dessa tre såg iaf okay ut, inga repor eller så. Ska bli roligt att lyssna den dagen man skaffar en vinylsvarv :wink:

Jajja.. sängen ropar nog efter mig.. *otrevligt när skärmen liksom vibrerar* *usch*


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 19, 2004 01:52 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Aaaargh! Stupid Dream, var fick du tag på den? Jag jagar intensivt efter den till någorlunda vettigt pris! Billigaste jag hittat den för är typ 200 spänn från UK, dvs man får slänga på en femtilapp till för frakt. Inte så mycket för en skiva man absolut vill ha egentligen kanske, men nånting inom mig sätter sig emot att lägga så mycket...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 19, 2004 11:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Hos "dom saknade pisarna"... betalade 150:- och då var den begagnad. Lite konstigt att en vanlig fullängds CD ska vara svår att få tag på egentligen. Förstår om inte butiker tar in skivorna, om det är okänd musik.. men PT är ju ändå rätt stora.

Sen är väl skivan slut även på deras webbshop också...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 23, 2004 20:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Jag var på Garageland här i stan och köpte tre skivor och betalade för två.
Hatfield And The North, ytterligare ett cantenbury band som Matching Mole eller National Health. Brittisk progressiv rock i 70-tals utförande alltså. Från 1973.
Wishbone Ash, deras första album tror jag från -70. Rakare rock än många andra av mina skivor från detta årtionde.
Electric Light Orchestra, -71. Jag är osäker på om det är den här skivan som också brukar benämnas II. Efter att ha köpt Eldorado blev jag sugen på något mer av ELO, verkar lovande.

När jag nu kom hem till byn så väntade en skivbeställning som jag gjort med mina föräldrar på mig.
The Beta Band: The 3 E.P.´s -98
Alan Parson: On Air -03
Alan Parson: Live -03
GTR: Roundabout -02
Steve Lukather: Lukather -89
Tears For Fears: Raoul And The Kings Of Spain -95
Blue Öyster Cult: Agents Of Fortune -76

Mycket bra köpt av mig, sju skivor för 343:-. Fast jag vet ännu inte om det är bra plattor eller inte. Vi får se om jag får anledning att återkomma med en rekommendation eller avrådan senare.

God jul så länge.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 23, 2004 23:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Tjagge wrote:
Alan Parson, Blue Öyster Cult
God jul så länge.
Enda två banden jag kan säga att jag hört tillräckligt mycket på för att kunna känna igen musiken. Alan Parson verkar intressant, men jag har ännu inte tagit steget till att leta efter vilken skiva jag ska köpa i första hand. Dom blå oyster cultarna... har några riktigt häftiga låtar och jag har länge funderat på att köpa nån skiva. Känns dock lite ojämna.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 26, 2004 00:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Aug 06, 2004 19:27
Posts: 209
Location: Umeå
Beställt lite nya Rockabilly plattor från Enviken Records idag :
1, Fancy Dan & The High Shouters - Baby Come On,
2, Jack Face & The Volcanos - Crying Blues,
3, The Hi-Q’s - Hop & Bop

Alla tre ligger på det spansak bolaget El-Toro som har släppt en hel del bra "Authentic" Rockabilly de senaste åren så det ska bli kul att få hem dom så man kan lysna lite ;)

Fick en trevlig överraskning när posten kom idag, dom 3 plattorna listade ovanför och dom är kanon, Fancy Dan kommer från sverige och har en tjej på ståbasen 8)

_________________
All my friends are boppin' the Blues


Last edited by Dixie_fried_56 on Wed Dec 29, 2004 13:53, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 26, 2004 23:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Några bra julklappar?

Jag fick två biografier, Johan III och Karl Knutsson Bonde. En slips, en tröja, ni fattar tror jag.

Jag fick också tre skivor av mor och far.
Free, Free -69
Colosseum, Daughter Of Time -70
Proto-Kaw, Before Became After -04


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1257 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited