selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 07:37

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 9 Next
Author Message
 Post subject: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 10:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Det är intressant att en sådan tråd kan engagera så mycket. Men det handlar väl mycket om att få en yttre och inre bekräftelse att man har gjort ett korrekt beslut. Att lägga ned mycket pengar på en en hobby kan behövas argument hemma, men framför allt för en själv. Sen att det finns då vissa mot argumenterar gör allt ännu mer komplicerat. Ska man sakargumentera för linn, eller ska man argumentera för sitt val genom känsloargument. Kanske är det som är svårast att argumentera emot är när några har sagt att jag har valt linn för att jag vill då inte stänga av musiken för det låter så härligt. När man säger så blir det komplicerat att komma med mot argument att har ni inte hört xxx anläggning för de är si och så mycket bättre.


Jag kan tycka att det är lite synd att detta forum så lätt faller in i sk flaming, ett typiskt manligt sätt att diskutera som även är väldigt inproduktivt.


Top
   
 Post subject: Re: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 13:42 
ed wrote:
Jag kan tycka att det är lite synd att detta forum så lätt faller in i sk flaming, ett typiskt manligt sätt att diskutera som även är väldigt inproduktivt.
Flame-war brukar alltid sluta med personangrepp, och det tycker jag att vi oftast slipper här på forumet. När det väl blir personangrepp brukar moderatorer och admin vara duktiga på att styra upp det! All heder till er!

Men visst, hifidiskussioner rör ofta upp känslor. Att ha en gnutta distans till saker och ting skadar aldrig. Personligen är jag nog ganska dålig på att använda smileys " :wink: "

/ MC


Top
   
 Post subject: Re: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 13:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
den här diskussionen har väl inte spårat ur på nåt sätt? jag tycker det har varit rätt lagomt...

sen finns det ju inget rätt lr fel egentligen inom hifi så det e ju svårt å diskutera/argumentera överhuvudtaget....

finns bara tycke å smak :wink:


Top
   
 Post subject: Re: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 13:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Haakan wrote:
finns bara tycke å smak :wink:
Nej. Det finns bara Linn!




:twisted: :wink: 8)


Top
   
 Post subject: Re: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 13:53 
Ayn wrote:
Haakan wrote:
finns bara tycke å smak :wink:
Nej. Det finns bara Linn!




:twisted: :wink: 8)
I min värld finns bara tunedem!

Är så glad att jag hittat en metod att bedöma hifi, som verkligen representerar vad jag söker i en stereo. För tillfället ligger Linn rätt bra till... :twisted:

/ MC


Top
   
 Post subject: Re: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 14:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Ayn wrote:
Haakan wrote:
finns bara tycke å smak :wink:
Nej. Det finns bara Linn!




:twisted: :wink: 8)

:D


Top
   
 Post subject: Re: intressant
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 14:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ayn wrote:
Haakan wrote:
finns bara tycke å smak :wink:
Nej. Det finns bara Linn!
:twisted: :wink: 8)
Njae.. finns faktiskt Naim o Bonnec som OCKSÅ är kul.
Sedan låter det "faktiskt" grymt bra i min bil med. Otroligt konstigt, men just den 9-5 jag har svänger helt OK.

Slutligen hade en kompis i samma studenthus som jag bodde i, en då gammal (nu uråldrig) Luxor. Ni vet de som hette dirigent o hade radio/skivspelare/stärkare ihopbyggt... jättebred med lock. Tänk er en LP12 som är 2.5 ggr så bred.
Med matchande skithögtalare.
Hur det lät? Svängde nåt grymt :shock: (relativt alltså)

Har också hört en SONY bergsprängare (1984) som lät bra med :o

Så det finns enstaka "lyckoträffar" - men det är de tre första som har en klar linje i produkt utvecklingen!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 20:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Är rätt nöjd med original ljudet i min 9-5 också, sen tycker jag ni har glömt ett märke förutom Linn som låter bra, nämligen Tivoli audio jag har en model one i köket som jag är grymt nöjd med. Det var ett impulsköp efter att ha lyssnat på Unidisk 2.1, nått måste man ju ändå få med sig hem från T&T tänkte jag :wink: grymt snygg också


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 20:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Tivoli audio är riktigt bra, det håller jag med om! Kommer nog att skaffa en sån själv någon gång!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 22:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
don Tomaso wrote:
Är rätt nöjd med original ljudet i min 9-5 också,
Du vet om att de låter olika bra beroende av bilmodel, årgång, inredning o dessutom även inom samma serie. (mao samma sak som de flesta HIFI prylar, ingen direkt linje... en del bra.. det mesta dåligt)
Jag har en sedan -98 med as2 o plysch
Lyssnade på ett 10-15 tal innan jag slog till :wink: Har hört as3 -99 som lät riktigt bra med (sedan)
Nya 9-3 låter kass btw

På tal om att välja rätt... jag är SUPERnöjd över bilen. Kul o ratta dessutom. Menvar runt o lyssnade på de flesta bilmärken innnan jag hittade någon som lät bra. Audi A8 med stora stereon är bra med, iallafall den jag lyssnade på. (har ingen aning hur den är att köra... efter en halvtimmas lyssnade var liksom tiden slut :oops: )


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 26, 2004 20:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Du är helt galen Jan på ett skönt sätt :D Jag har en 01:a med as2 tror jag, ljudet var mer en bonus. men bilen är skön defintivt den bästa kombin som jag testat


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 27, 2004 02:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
don Tomaso wrote:
Du är helt galen Jan på ett skönt sätt :D
Tänk, det säger min hustru med... :? Haha
Galen i musik tveklöst!
Det kan väl inte bara vara jag som provar olika bilstereo när det ska handlas bil?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 27, 2004 04:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5287
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
don Tomaso wrote:
Du är helt galen Jan på ett skönt sätt :D
Tänk, det säger min hustru med... :? Haha
Galen i musik tveklöst!
Det kan väl inte bara vara jag som provar olika bilstereo när det ska handlas bil?
Ljudanläggning är väl något som inhandlas EFTER att man valt bil, eller? Jag skulle i alla fall aldrig drömma om att påverkas av inbyggd anläggning när jag väljer bil. Nu när snöhögarna växer skulle jag aldrig byta bort min Quattro oavsett anläggning... 8)

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 27, 2004 15:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Bill50x wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
don Tomaso wrote:
Du är helt galen Jan på ett skönt sätt :D
Tänk, det säger min hustru med... :? Haha
Galen i musik tveklöst!
Det kan väl inte bara vara jag som provar olika bilstereo när det ska handlas bil?
Ljudanläggning är väl något som inhandlas EFTER att man valt bil, eller? Jag skulle i alla fall aldrig drömma om att påverkas av inbyggd anläggning när jag väljer bil. Nu när snöhögarna växer skulle jag aldrig byta bort min Quattro oavsett anläggning... 8)

/ B
Håller helt med, efter att ha fastnat i de mest minimala snödrivor med min Bmw coupé så rattar jag nu en lyxvagn från -90...........200 Quattro, störtskön vinterbil.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 28, 2004 05:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Otto o Billy... en stilla fråga, hur vet ni att det kommer att svänga om det systemet ni installerar då?
Jag har pyntat nära 20k för eftermontage av komplett anläggning i min van förra året (alpine med sub, separat slutsteg)
Trots att det låter BRA är SAABen överlägset bäst ändå...
obs, monterat av proffs.
O då ska Alpine vara den som ska svänga mest :?
Desutom knäckte någon jävla nolla sidorutan o stal headuniten (8k).

Nej - orginal ska det vara, diskret o anpassat till EN bil = minskar stöldrisken.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 9 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited