selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 19:04

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 913 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 20:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
No offence.... men ärligt talat... är inte detta hemlighetsmakeri lite löjligt?
hahaha jo men sony får väl säga själv när han e redo med bilder å hela kittet skulle jag tro :D
Rätt, men jag tänker på alla andra som postar inlägg som säger att "jag vet"
Sony har ju sagt att han väntar på leveransen o bilder..

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 19, 2004 21:54 
Site Admin
Site Admin

Tänkte slänga upp något fotobevis i samma veva men det hinns ju med senare. Skickade ner kolektorn till Haakan eftersom han ville ha en Kolektor och en Kairn fanns till salu i stan. Den 'lilla' ytterliggare uppgraderingen var ett litet försök till att vara fyndig från min sida. Har bytt ut sektionsavdelarna (bättre namn?) på wog-bänken mot smalare. Ett nedgradering alltså :lol:

Fortsätter att följa efter i Fredde:s fotspår mao med kairn, dock utan skivspelare ett tag till :wink: Egentligen kändes kolektor->kairn inte som någon våldsamt motiverad uppgradering men (i sammanhangen så klart) rörde sig inte om några ofantliga summor så....

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 19, 2004 22:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Tänkte slänga upp något fotobevis i samma veva men det hinns ju med senare. Skickade ner kolektorn till Haakan eftersom han ville ha en Kolektor och en Kairn fanns till salu i stan. Den 'lilla' ytterliggare uppgraderingen var ett litet försök till att vara fyndig från min sida. Har bytt ut sektionsavdelarna (bättre namn?) på wog-bänken mot smalare. Ett nedgradering alltså :lol:

Fortsätter att följa efter i Fredde:s fotspår mao med kairn, dock utan skivspelare ett tag till :wink: Egentligen kändes kolektor->kairn inte som någon våldsamt motiverad uppgradering men (i sammanhangen så klart) rörde sig inte om några ofantliga summor så....
Och jag som trodde att du ville ha KORTARE sektionsavdelare?
Det kanske blir jättesnyggt med smalare, vad vet jag? :wink: :wink: :lol:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 00:21 
Site Admin
Site Admin

:roll: ..tur jag kan redigera andras inlägg också, kanske står rätt i det du citerade helt plötsligt! :twisted:

Last edited by Sony on Sat Nov 20, 2004 15:45, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 10:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Så du har köpt kortare distanser till Wogen? Då måste företaget finnas kvar då alltså? Har du lyckats få tag i dem? Skulle också behöva de korta distanserna. Vad kostade de?

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 11:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
:roll: ..tur jag kan redigera andras inlägg också, kanske står rätt i det du citerade helt plötsligt! :twisted:
Vad roligt att du uppskattade mitt försök att bidra med lite humor......... :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 11:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

:lol: :lol: :lol:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 13:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredde wrote:
Så du har köpt kortare distanser till Wogen? Då måste företaget finnas kvar då alltså? Har du lyckats få tag i dem? Skulle också behöva de korta distanserna. Vad kostade de?
Jag skulle prövat att byta med en annan WOG ägare.
Torde vara många som vill ha större mellanrum...
Kan ju tom får en peng emellan då :)

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 15:44 
Site Admin
Site Admin

Bildbevis på bänken iallafall, att det står en kairn där får ni väl helt enkelt tro på tills vidare...

Image

Behåller nog mina mellanrum, kan vara bra att kunna byta tillbaka ifall man plötsligt råkar äga ett par stora högtalare. 8) Köpte dem hos Jörgen samtidigt som jag hämtade min Kairn, det lustiga är att de kortare kostar mer än de normallånga, fabriken hade tydligen sagt något om att de var tvungen att ändra om i maskinen som tillverkade dem och det kostade pengar. Jaa och den mindre materialåtgången gör dem inte billigare då? :twisted:

Tror Tjagge har letat någon som vill byta hans normallånga mot kortare utan resultat så det är nog inte alldeles enkelt Jan.

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
det lustiga är att de kortare kostar mer än de normallånga, fabriken hade tydligen sagt något om att de var tvungen att ändra om i maskinen som tillverkade dem och det kostade pengar. Jaa och den mindre materialåtgången gör dem inte billigare då? :twisted:
Dåligt av WOG att ta ut ett högre pris bara för de VET att de kan sälja ändå... ännu sämre att skylla på något så uppenbart felaktigt.

Annars var ju Linn inne på samma linje = "folk köper ändå" med Klimax/unidisk där priserna är tilltagna i överkant minst sagt. :?

Intressant är alla senaste produkterna samtliga ligger under föregångarna, så de verkar insett sitt misstag.
Shackra Twin vs Twin (både billigare o bättre)
Exotik vs. Kontrol
Kinos vs. Kisto
Akurate vs. Komri (där Komri ägare fick sina moddade för att Akurate lät bättre)

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jag tycker det e rätt självklart att en produkt som ej är standard kostar mer...det blir ju faktiskt vissa omställningar i produktionen

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 16:57 
Kanonsnygg bänk, Sony! Det blev bra med de kortare distanserna. Säkert stabilare också!

Riktigt trevligt system du sitter på nu...

/ MC

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
jag tycker det e rätt självklart att en produkt som ej är standard kostar mer...det blir ju faktiskt vissa omställningar i produktionen
det tycker jag med.. men merpriset är ju inte att ställa om maskinen... :wink: det är ju allt det andra; nya förpackningar/reklam mm
Så att skylla på makinen var så korkat.
Samt att ta ut högre pris... är ju inte som att bygga om en bil direkt.
Att de inte inser att ta ut högre pris för mindre är en pedagogisk dålig ide är sedan märkligt

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jag tror också det är så att dom hellre inte säljer alls än att ta ut mindre pengar för grejerna, sen ligger inte kostnaden i materialet utan bearbetningen av det...svaret va ju lite vagt från deras sida men han orkade väl inte skriva en bok om det :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 20, 2004 17:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Finns företaget kvar? Vad kostade distanserna?

Post new topic  Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 913 Next

All times are UTC+02:00