cortina wrote:
Är beredd att hålla med om att forumet tappat rejält med fart.
Såvida jag inte missat tråden, var det t.ex. inget intressant att rapportera från HF:s högtalarkvällar med Phil Budd förra veckan? Hade gärna gått om jag bott närmare, så vore intressant att höra vad som testades och lite intryck.
Är Sellerister ett utdöende släkte? Får nog svara
JA på den frågan som ställdes i denna tråd för flera år sedan,citerade inlägg ovan är från
2012.
Har själv inte varit här på snart 4,5år pga bla forumets tappade fart,det gav inget tillbaka.Försökte ändå ganska aktivt ett tag bidra, men till slut kändes engagemanget meningslöst.
Det kanske är så att dagens ev Linnkunder bara handlar kopplar in och sen får det stå och spela hur det än låter,ja jag vet inte,konstigt är det.
Öppnat en högintressant tråd (i alla fall på andra forum

) om en
Cisco-switch.ca
130 st har tittat in på den här sen jag la upp den för 5-6 dgr sen.
MEN,helt tyst inte ett inlägg.
Attention To Detail........Source First,det börjar ju vid modemet-router-switch-DS.så det borde ju finnas .....tycker man ,ett visst intresse att kanske förbättra sin musikaliska återgivning,
MEN,helt tyst.
Samma sak med den andra tråden om EHTERNET-kablar (i det här fallet Audioquest, öppnat tidigare av annan forummedlem),de hör på ngt sätt ihop eller hur.....switch-kablar
......MEN, helt tyst.
Vill absolut inte vara oförskämd eller slå mig själv på bröstet,många har bidragit otroligt mycket med sin kunskap genom åren.Undrar bara vad som händer på samma sätt som trådskaparen gjorde för
FLERA år sedan.
Är själv här......igen

, för att dela erfarenheter och kunskap.Är själv mkt på Naimforumet,det är skillnad som natt och dag.Ta bara CISCO-tråden,vet inte hur många som köpt och testat samt delat erfarenher/kunskap.Det är många,och skriver man en fråga öppet eller PM så hinner man knappt trycka på sänd så har man svar,ibland....inte ovanligt från Naim själva.
Vill bara lyfta detta för utan delad erfarenhet/kunskapsutbyte så kommer man inte långt.
Ett kort exempel,för ngr månader sen så visste jag inte vad det var för skillnaden mellan nätverkskabel och ehternetkabel,ja ni förstår (lite överdrivet

men ändå).Men har en ganska bra koll på alla andra delar i ett musiksystem sen 1983 vad gäller Linn samt många andra system....även rörbaserade.
Utan en, här på forumet mkt
känd medlems expertkunskaper inom detta område hade jag inte kunnat gå vidare och implementerat med mina kunskaper.....sammantaget,sanslöst mycket bättre musikalisk återgivning än då jag startade.
Tack "Räven" som jag kallade dig i en annan tråd,du vet vem du är

,
VI BEHÖVER VARANDRA.....