sportbilsentusiasten wrote:
Men LP12 genom DSM med/utan Katalyst låter inte bra alls. Så jag anser inte att man rättvist kan jämföra flac vs vinyl på detta sätt.
DSM = köra in vinyl i en ADC för att sedan köra ut via DAC...
I gamla DSM kunde man enl handlaruppgift använda en analog väg men det kan inte Katalyst enl Konfig.
Jag har också varit tveksam till analogt genom DSM. Förra gången jag jämförde DSM mot KK (typ 4 år sen) var det inget snack om att behålla KK. Och jag är fortfarande bekymrad över all extra elektronik vinylsignalen behöver passera i DSM lösningen - utgångstrafo i Urika till balanserad kabel, ingångstrafo i DSM, A/D-omvandling, D/A-omvandling, utgångstrafo från DSM plus omvandlingssteget från balanserad till single end för vidare överföring till filter/slutsteg. Jag har svårt att tro så mycket extra komponenter/funktioner ska vara helt transparenta jämfört med en analog signal genom KK eller annat högkvalitativt försteg.
I en Exaktlösning finns mer logik att digitalisera den analoga signalen, med alla andra möjligheter som öppnar sig i det systemet. Men som min setup ser ut nu är jag tveksam. Samtidigt känns det inte framtidssmart för mig att investera i en ren DS som då får Exaktutgångar. Jag kommer ju behöva någon form av förstegsfunktion så länge jag vill spela mina vinyler

. Ahh, jag behöver bara vänta på Linns Klimax Exakt Switchbox, med digitalt RIAA och kompletterande HDMI/digitalingångar...
Tur

att jag inte har råd att göra någonting för tillfället.