Mortifikator Crenshaw wrote:
don Tomaso wrote:
Tror inte alls på ett dedikerat rum, mitt mål var att hitta ett hus med bra vardagsrum där allting får plats och smälter in så bra som möjligt. Lite därför jag valde Linn också snygga grejer på ett diskret sätt, som låter bra(bäst). Jag vill ha en trevlig miljö att vara i också när jag lyssnar inte ett separat rum. Får rysningar när jag ser bilder på tex Hififorum där nån har inrett källaren med massa akustikpaneler och gräslig blänkande elekronik pråliga högtalare och nått "coolt" rack, sen när allt är klart kompletterar dom med en sunkig soffa *urk* inte för att budgeten tog slut utan för att det bara är stereon som gäller, tur att vi är olika eller
Den enda nackdelen med de rum jag har nu är att just TVn måste stå melllan högtalarma men det löser jag så småningom med en Lcd-TV. Visst ett separat rum skulle lösa det problemet men nackdelarna skulle överväga för mig iaf.
Håller med dig till 100%!
Det håller om man är själv eller har en förstående sambo.
Är man fler så...
Med en TV i samma rum som HIFI är det alltid diskussion "jag vill se på ettan, o jag på fyran.
Inte lätt då att säga - nä jag ska spela Metallica! O det HÖGT!
Jag ska ha ett separat biosystem (låg prio dock), ett annat rum med bara en enkel TV - samt mitt musiksystem
Då kan ungar mm titta på vad de vill så kan jag spela musik ostört.
Till musiksystemet kan ev. en platt skärm sättas så man kan se DVD.
O bara för att man har separata rum behöver ju det inte se för jävligt ut