Skriver några rader om denna MM pickup i samma veva som jag bott under huven på LK lådor under en tid varvat med att pyssla med huset. När Pekkas LK1/dirak äntligen befinner sig i ett stycke igen så satte jag ihop ett lite Lego på köksbordet(min enda lediga yta för tillfället) bestående av:
Enkel LP12'a,för att på elakt Takt & Ton vis beteckna som "skruvad av lokal LP12 guru" dvs jag själv(självironi) Cirkusverk,Valhalla,Ittok och för kvällen den nya nål som jag vill skriva en rad om.
LK1 med Dirak,rätt rå med några timmar sedan organbyte.
LK280 som ännu inte fått nya organ (min egen,skomakarens barn ni vet..)
Linn Tukan
Rättvända kontakter och K400 + RG62,lejonklous lödtenn terminerad med Weller WSD81(tack för tipset Fredrik) och 350~ish grader.
Nålen AT95SA inhandlades på LP Gear och ligger på $149:- och har en Shibataprofil liksom nålar som Adikt för att nämna en. Först ut att köpa var Pekka för någon tid sedan och jag fick nöjet att montera den åt honom och lyssna. Vid detta tillfälle ersatte den en betydligt dyrare MC puppa med några få timmars speltid. Betydligt mer påkostad spelare med Ekos II,Radikal och Keel. Vet jag höll på tippa av stolen, verkligen inget jag hade väntat mig om än puppan fått mycket gott omdöme. Man börjar bli luttrad vid det här laget. Grymt bra drag och spårar som en blodhund! Kött värme och för tankarna till gamla Linn K9 utan att överdriva!
Nå väl,killen har en rätt okej svarv och jag tillskrev Radikalen stor del i det hela,vilket säkert var korrekt reflektion. Lika stor del är det nog den sanslösa synergi som infinner sig mellan ett LK1 RIAA och nålen.(samma magnetmotor som i K serien) plus den fina profilen diamanten har.
I vart fall så har strömmen av LK1 hjälp till mina vänner effektivt hållit mig borta från att hinna beställa egna nålar. Förra veckan blev beställningen av och i Onsdags dök så två puppor upp i min brevlåda. Först ut att testa blev på min svåger Niklas precirkus tolva med svart Ittok och Valhalla. Inte helt oväntat så levererade spelaren galet bra. Denna gång genom tidig Kairn vidare genom en sallad bestående av en 4200+Klout+LK2+slimline tunebox+chakrakort i basen och monokort upptill vidare till Keltik. Skivspelarskruvningen skedde innan jobbet och resultatet blev sen ankomst till arbetet med leende upp till öronen.
Nu i kväll så var det dags att provlyssna på min lilla tolva och samtidigt testköra LK1'an så jag vet att den uppför sig inför Söndagens träff i Luleå. Resultatet: Jänkarna måste ha doppat nålen i nån form av narkotika,det går inte sluta spela! Det slår nästan gnistor om nålen! Det är snabbt,tight och jävligt musikaliskt!! Detta med en tolva du hittar på Blocket för relativt löjliga pengar. Har suttit,stått,dansat,diggat,sofflegat till musik serverat på platta i närmare fem timmar och känner mig på festhumör efter enbart kaffeintag. Den här pickan är som Adikt-fast förbannat mycket roligare!
Aldrig har ordet "pang för peng" stämt bättre. Tror ni mig inte,-testa själv;)
Sjukt ös..