siffernisse wrote:
Installerade om appen och då dök radiokanalerna upp, så var det löst.
Efter en tids användning av kazoo så är jag fortfarande lika positiv, någon enstaka gång har volymkontrollen "fastnat" visuelt men funkat. Annars oklanderligt stabilt.
Hade dock en incident där en bekant startade Kazoo o sedan Kinsky vilket resulterade i korrupt kod i NASen och jag trodde för en svettig halvtimme att disken kraschat (har inte tagit backup än)
loggen visade degraded RAID och jag kunde inte komma åt disken. Detta löste sig dock med någon RAID repair funktion. Så kan vara en rekommendation att avinstallera den contoller-app som inte används så att detta inte sker.
Men som sagt, Kazoo på Android får tummen upp.
Har mycket svårt att tro att kontrollpunkterna kan sabba innehållet på NAS, och definitivt inte RAID-arrayen då det är en nivå för sig och sköts av operativsystemet och RAID-kontrollern. Tror istället det handlade om väldigt olycklig timing av din stackars bekant

Jag har kört både Kinsky och Kazoo samtidigt hur många gånger som helst, flera gånger i veckan. Jag har båda installerade och dom ligger bredvid varandra på datorn, så det blir lätt att man startar den ena medans den andra är igång.