sportbilsentusiasten wrote:
stranna wrote:
Idag landade Deep purple live in paris 1975 i brevlådan, tyvärr då på cd så jag hade inget riktigt bra att avnjuta den i men om vi bortser från det.
Detta var den sista konserten som Blackmore gav tillsammans med DP innan han lämnade dom för Raionbow (April -75)
Spelningen är som alltid efter -74 rätt hård och snabb med funkiga inslag av Hughes bas.
Höjdpunkten är ändå highway star där Blackmore spelar hårdare och snabbare än många gånger förr.
Skulle vilja se den gitarrist som spöar han där när det gäller hårdhet/snabbhet och samtidigt den otroliga känsla han har på stratan.
Om ni inte hittar denna platta i sverige rekommenderar jag dubbeln final concerts istället där man plockat låtarna från denna konsert.
Kan säga att rysningarna är inte små efter ha hört dem såhär, hade man varit där -75 skulle man troligen flinat än 
VA, den har jag missat
Måste inhandlas omgående!
Håller med om Ritchie - en av få med både teknik OCH känsla.
Alla i DP hade mycket av dessa två egenskaper.
Ja känslan är det knappast något fel på hos de övriga heller, Ian Paice är min absoluta favorit bland trummisar, vilket driv och vilket sväng ha har i spelet, snackade med nån polare till Åke Bedlam Eriksson på -80 talet som sade att Paice var utbildad jazztrummis från början och man kan ju gärna tro det om man lyssnar på hans spel, speciellt de senaste 10 åren.
Paice var riktigt bra på-70 medans hans -80 tal är inte riktigt lika roligt, Whitesnake gick det väl rätt bra men sen tycker jag det dröjer tills han börjar spela med Steve Morse igen innan han får upp glöden igen.
Lyssna på konserten med londons symfoniorkester från -00 (tror jag)Där har vi en trummis som inte bara är gammal utan spelar bättre än någonsin.
Jo Lord är min favoritkeyboardist med tanke på att hammond är "mitt" instrument.
Måna grupper kommer och går men DP består, har lyssnat på purple i 20 år och samma låtar blir bara bättre och bättre ju roligare stereo man får.
Ang Eilert så är det många som inter riktigt förstår varför jag har han som liten favorit men har man varit på honom live på Krister Pettersons korvkiosk i Ytterhogdal så,,,

(liten by i jämtlands län)